AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.024

luktar bensin när bilen är kall!

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
hejsan har en 320i coupe 92- det är så att när bilen är kall så luktar det bensin som bara den när jag kör iväg, försvinner dock när motorn är varm.

En på jobbet tror det är någon slang och min kompis tror det är tändstiften?

Är det någon som har varit med om detta, vill helst inte byta tändstift i onödan!

Sen ett annat fel jag har är att inte min ruta åker ner 2cm och upp 2cm när jag öppnar/stänger som den ska göra på coupe, detta felet fick jag efter jag jag monterade ny dörr. För hade bilen på lackning och dörren gick inte o rädda så fick köpa ny dörr. Dock har jag massa skruvar över från den gammla dörren och jag har inte skruvat dit alla i den nya för jag gjorde det fort bara så det inte skulle regna in i bilen!

tack på förhand
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Börja med att kolla om du har spruckna bensinslangar i bilen, bak vid pump och filter samt fram vid motorn mellan bränslerör. Har själv fått byta de korta bensinslangarna framme vid motorn mellan bränslerören på några bilar.

Kan även vara tempgivaren till insprutningen som gett upp och "lurar" insprutningen att ge för mycket bensin när motorn är kall. Läs mitt tips i den här tråden Länk om hur du kollar din tempgivare. Observera att den sitter i toppen under insuget på din bil.

//Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.