AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.869

Tidningen "Vi bilägare" skriver om Vevhusventilationsproblematiken hos BMW

mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Läste precis senaste numret av tidningen "Vi bilägare" och såg en artikel skriven om problemet med frusen vevhusventilation hos BMW. Kanske någon här på AP som är med i artikeln? Hur som haver tycker jag det är positivt att tidningarna lyft upp problemet. I artikeln försvarar sig BMWs inforationschef Michael de Geer med att de endast känner till att ca 20 bilar har drabbats av frusen vevhusventilation och att hälften av dessa är privatimporterade. Vidare skrivar Michael att felet med frusen vevhusvetilation inte är ett "tekniskt" fel utan relaterat till hur bilen används... skitsnacket fortsätter...
J-
534
J-A
325i T -08
Länk

mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
hade missat det sista i den tråden :) Bra jobbat iaf.
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Hej!

Läste med artikeln och reagerade. Jag anser att det är ett fabrikationsfel och att Bmw borde ta ett större ansvar än vad de nu gjort. Om det nu är så att de bara känner till ett 20tal drabbade bilar (vilket jag tror är skitsnack, bara att kolla hur många som tvingats åtgärda felet de senaste 2 vintrarna på Bmw:s egna verkstäder så ser dem att det är många) så kanske autopower gemensamt skulle kunna göra en skrivelse och skicka till Bmw? Kan man inte skapa en tråd för detta-skapa en insamlingslista och sedan konfrontera Bmw igen, eller har detta redan gjorts?

Skam den som ger sig!
J-
534
J-A
325i T -08
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.