AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
705

Innerlisterna vid dörren trillar av E46 Coupe

Gee
Har sett det på en hel del bilar och har problemet på min med. Det är en ca 20mm bred list i alcantara som släpper i limningen mot gummilisten runt dörren. Ser riktigt "billigt" och tråkigt ut. Någon som fått dom bytta eller lyckats ordna det på annat vis?

Har läst en hel del trådar om det och provat med både kontaktlim samt en mängd andra lämnade till och med in den hos Need for Speed, men det höll inte.

Ringde theanders idag och dom ska ha 2950kr per sida, det kan väl inte vara rimligt?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vet inte riktigt om vi tänker på samma list, men på min släppte det en liten bit längst uppe vid dörren, ungefär vid huvudhöjd. Drog loss en lite längre bit och tryckte dit lite superlim. Har inte haft något problem sedan dess.
Menar den som precis sitter ovanför rutan på insidan.
Gee
Ja precis det är den jag menar, har provat med superlim, tvättat rent innan med sprit etc inget hjälper :(
Jag har haft det så på mina 2 senaste bilar skitsvårt att få den att sitta och den kostar ca 2500 så det är ett rejält överpris

Gee
Ja riktigt tråkigt, det ser ju för*ävligt ut. Måste säga att det känns riktigt uselt ur kvalitets synpunkt samt att dessutom ta en sån hiskelig summa för det.
ja den är ju oförskämt dyr ska kolla om man kan få tag på något lim med rejält bett i och se om dom fastnar ofta tar ju folk som ska ut ur baksätet tag där när dom ska gå ur bilen är nog därför dom lossnar till slut

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.