|
|
|
|---|---|
| vad har ni för däck på era bilar?? funderar på att köpa michelin energy saver men undrar hur de är?? någon som har erfarenhet.. vill inte ha för högt däckljud men bra väghållning.. ska man kanske satsa på michelin pilot sport?? | |
| Har haft Michelin pilot sport 2 på flera av bilarna jag har haft och de däcken är väldigt bra! Suveränt grepp och väldigt tysta! Rekomenderas varmt! | |
| Vad är det för däckdimension som gäller? | |
| har 16tums fälgar nu så har 2 alternativ.. antingen köpa nya däck till dem(vet ej exakt dimension) eller köpa nya 17" både däck och fälg ... ingen som har erfarenhet av michelin energy saver?? | |
|
Michelin energy saver kom på 12:e plats av 15 i auto motor sports senaste test av däck i 205/55 16" storleken. Lågt rullmotstånd och tyst men mediokra köregenskaper i övrigt, uselt på vått. Continental ContiPremiumContact 2 kom etta och Nokian Hakka V kom tvåa. |
|
| Testet finns i nr 7/2011 glömde jag skriva. | |
|
satsa på 19" :) har de på min med 235/35/19 om ja inte minns fel |
|
| bmw_jerry: Om jag varit du hade jag enbart köpt nya däck. 205/55-16 är billigare att köpa än 195/55-16. Personligen tror jag det är hugget som stucket om du väljer något utav de större märkena (Bridgestone, Continental och Michelin). | |
|
Mharcus: 19" är nog för dyrt och för stort för en student hehe chris87: det var det jag tänkte men svårt att välja modell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.