|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon i Gbg trakter skulle vilja hjälpa till att släcka motorfelslampan, alternativt låna/hyra ut sitt instrument? Jag har bytt tändspolar och tändstift på bilen, en 520 IA touring -01 Nås på mail: patrik@zettergren.info tel. 07390-23256 Mvh Patrik | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den kan släcka sig själv om du kör ett tag, ska normalt släcka sig efter 3 felfria körcykler där systemet upptäckt att det inte finns nått fel längre. så kör ett tag får du se. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
OK, då hoppas jag på det :) Tack! |
|
|
Har nu kört ett par dagar utan att lampan slocknar. Det var ett tag sedan jag testade bilen på verkstad, de felkoderna sa att den misstände på cyl 5 & 6. Dessa har jag bytt tändspolen på, samt tändstiften på alla. Har även bytt bromsbelägg fram, och i samband med det så gick sladden till slitagevarnaren sönder, så den lyser, går den att släcka, eller måsta man sätta dit en ny kabel? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Slitagevarnare lär du ersätta med en ny, sedan öppnar du dörren sätter på tändningen i minst 30 sekunder därefter av och sedan startar du bilen ska den vara borta. Men det är ju möjligt att du måsta släcka motorlampan eller så är det nått fel kvar som det indikerar på. Du får läsa av , radera och läsa av igen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.