|
|
|
|---|---|
|
när jag spolar så kommer det ingen spolarvätska och jag undrar ifall det kan vara pumpen som är trasig ? och sen har jag sett att i vissa bmw 535 - 91 så finns det 2st spolarväskadunkar vid motorn men jag har bara en på vänster sida om man står framför bilen. den andra finns inte i. är båda två till spolarväska eller är ena dunken till annat`? | |
|
Jag förmodar att du har spolarvätska i behållaren. När du kör spolaren ska du höra att pumpen går, är det helt tyst när du trycker för att det ska spola så fungerar den inte. |
|
| aa det har jag. aa va ute nyss och kika lite och den låter. kanske kan va nåt stopp i slangen eller nåt då. | |
|
Ett tips är att kolla backventilerna bredvid spolarmunstyckena. Du kommer åt dem genom att lossa klädseln under motorhuven. Har själv haft problem med en och annan backventil under mina år med E34:or. //Göran |
|
|
Kolla på nr 16 i Länk. //Göran |
|
| Slangen kan gå sönder vid övergången till motorhuven. Senast gick den sönder bakom isoleringen och felet syntes inte omedelbart. Har faktiskt fått byta 2 gånger på 8 år, trots armerad originalslang. | |
|
okey men då måste det ju läcka lite när man spolar. men ska kolla upp det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.