AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.523

Ställa om färddatorn

xa
55
xact
BMW X5 G05 -19
Detta bör vara världens enklaste grej men nu måste jag fråga för jag får inte till det.

Färddatorn i min 325 e93 är inställd på MPG på förbrukningen. Hart någon gång lyckats komma in och valt l/100km men då har det ändå inte ändrats. Nu lyckas jag inte ens komma tillbaka till det menyvalet. När jag drar uppgåt eller neråt kommer SET för klocka, datum, belysning etc, men jag kommer inte in där det går att ändra mätenheter...

Hjälp tack :)
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Bara en idé..
Kanske från radion?
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
För att ändra vissa saker måste man stå still och ha tändningen i ett visst läge.

Dumt tips kanske, men kolla i manualen.

Ibland är det nån skitsak man missar som att hålla ned bromsen eller liknande.

/G
Visa användare
108
toxtreme
318ti Compact -02
Nu är detta ett long-shot, men det kanske är likadant på din bil som det är på min!

Gå in i färddatorn så du har den du vill ändra framme, sen tar du klockspaken eller vad man ska kalla den och håller inne den tills det ändrar sig. Så funkar det på E46 iaf :)

Om du har BMW Professional CD är det bara att trycka på meny-knappen (till höger om cd-inkastet som heter "menu") sen går du in under färddator och ändrar språket. Det finns två val av engelska, detn ena med imperiska mått (MPG, MPH osv) och det andra med metriska mått (L/100km, km/h osv).
Eventuellt kan du ändra enbart enheter (units) i en egen meny. Kom inte ihåg exakt hur det var.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.