|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad det är för rund svart plastburk som sitter till vänster intill spolarvätskebehållaren mellan kylaren och motorn. Den verkar vara uppbyggd i tre lager, igår började det vissla i motorn och jag upptäckte då att denna burk särat på sig. Tryckte ihop skiten och visslingen slutade. Bilen har gått lite halvtaskigt när den är kall och motorlampan lyser, den drar inte mer bensin (ligger på 0,61 vid normal landsvägskörning). Burken jag pratar om har precis som styrpinnar för att hamna i rätt läge när man sätter ihop den plus snäppen, försökte lossa dessa men fick ändå inte isär den. Någon som har något råd och kan tala om varför den särade på sig? booos | |
|
Är det en grön etikett på burken där det står CHF 11 s. På min 330 02 sitter det sån till höger om motorn.Min motor är ju dubbelt så stor.Kanske därför den sitter på v.sida i ditt motorrum. Jag har för mig att detta är nån slags vacum(pump)behållare, men vet ej säkert.Finns säkert nån här på forumet som kan detta. Klart är att om det läcker där så går bilen dåligt.Jag brukar dra åt kugghjulet nån gång ibland, då det har en tendens att gänga upp sig. Lycka till med svaren HN |
|
| Det är en luftpump som pumpar in luft i avgaserna för bättre rening. | |
|
Varför öppnar sig den helt plötsligt, beror detta på något annat fel? Något som skall underhållas på pumpen? Kan det vara detta som gör att motorlampan lyser och att den går dåligt innan den blivit varm. booos |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.