|
|
|
|---|---|
|
Det ligger två stycken gröna BMW 850 CSi till salu på blocket nu. Någon som känner till något kring dessa bilar som man bör veta som ev. spekulant? Länk Länk MVH Jimmy | |
|
Hej Vad är du ute efter? den första har 8 ägare importerad 1996 den sista 1 importerad 1998 /P |
|
|
Tänkte mer på frågor som: Någon som tittat på nån av dom, fint skick? Skavanker? krockad, stulen? Nån som känner ägaren? nått som inte funkar? Verkar priserna ok? Allt sånt som kan vara användbart för en ev. spekulant. :-) MVH Jimmy |
|
|
Hej, jag såg en av dess live på Mantorp (springbreak) tidigare i vår. Den övre misstänker jag. Skick har ju alltid varit föremål för tyckande på olika nivåer och eftersom jag utgår från mig själv så är min bedömning följande: omlackad front som inte riktigt är inpassad, små skavanker på kaross och lack, skinnet behöver smörjas och få lite pigment på instegen. Skulle denna bil vara föremål för mig själv så räknar jag in en hellack i min budget. Inget som någon annan behöver göra. Priset får anses helt ok om allt i övrigt funkar, har som sagt bara sett bilen och inte mer än så. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Hej Har du funderingar så skall du absolut fundera på att åka till resp ställe och bilda dig en egen uppfattning förlita dig inte på andra det är ju du som skall ha bilen, eventuellt ta med dig någon som kan lite om denna typ av fordon. Som info för dig så läs på 8er.se, bimmerforums.com mm på vad man skall tänka på då man ser på ett tilltänkt objekt. /P |
|
|
Jag var och kollade på den i Stockholm. Bilen såg ganska fin ut, några dörruppslag och stenskott men annars ok. Vad jag kunde höra så lät motorn fint också. Har inte gjort någon funktiontest på alla funktioner och inte kikat under utan tänkte väl be att få den kollad på en BMW verkstad ifall det är aktuellt med ett eventuellt köp. Dokumentationen från de senaste 12 åren i Sverige var bra men däremot saknades bra historik från tidigare liv i Tyskland, antagligen köpt utan servicebok vilket gör att man undrar lite över milen. Så frågan är om man vågar köpa den ändå trots avsaknade av historik i Tyskland om det visar sig att BMW verkstaden bekräftar att den är i fint skick, inte läcker olja etc etc? Jag resonerar som så här: Verkar ju sjukt konstigt om den inte blivit servad första åren, vem köper en så dyr bil och struntar i service? Däremot finns det väl en risk att den rullat mer än vad mätarställningen säger men det är kanske inte lika viktigt som skicket på bilen? Vad säger ni? Ge mig er feedback och era tankar !! MVH Jimmy |
|
|
Hej Jimmy Om du tycker den verkar bra och känner för den så slå till, du måste tänka på att du köper en bil som är 18 år gammal så räkna med att det alltid kommer något som behöver åtgärdas. Några dörruppslag går ju att ordna via cardent eller liknande så slipper du omlack, stenskott kommer du inte undan i vårt land. Vad som gäller miltalet så är det säkert inga problem även om den varit skruvad det finns ju de som rullat över 30000 utan några problem bara servicen är utförd, gör som du skriver och låt någon som är duktig på denna typ av fordon utföra diverse tester "hör med Asken han vet vem som är duktig i 08 området". Lycka till med ett eventuellt köp men var medveten att du blir beroende. /P |
|
|
Hej Den ena står väl hos AutoGeeber? Vet inget om bilen, men jag har köpt en bil av honom, tyckte han var bra att göra affär med. |
|
| Per Larsson är lämplig som granskare, Länk | |
|
Hej Jimmy! Alltid kul med seriösa spekulanter! Tänkte återkomma till din fråga om hur mycket jag lagt ut på bilen sedan inköp, och jag räknar kvitton på ca 50tkr, då inte fälgar+däck inräknade. Ang. lacken så har vi alla olika åsikter om när en bil är föremål för komplett omlackering, min åsikt är väl att den inte är där än på ett tag. Håller med om att fronten behöver lackas om, i mitt fall så har jag dock varit ett skönhetsfel jag har prioriterat ned helt enkelt. Mvh, Simon Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Det blev tyvärr inte någon av dessa den här gången då jag köpte en annan bil (ej BMW). Mina intryck är dock att båda säljare verkade seriösa så den som är sugen på en CSi kan säkert hitta en fin bil i en av dessa två. MVH Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.