|
|
|
|---|---|
|
Länk Egentligen söks en 2.0d men är priset rätt är även 1.8d intressant. Hur långt kan man hänga med för att göra en hygglig affär? 230-235' är min tanke. För strax över 250' kan man hitta en 2.0d. | |
|
Har du varit och kollat på bilen? Omlackeringen skulle jag nog kollat noga så att det inte är dåligt gjort. Repan på huven är ju lite tråkig också om den behöver lackeras om. Annars låter väl 230-235 som ett ok pris om man även väger in att du egentligen vill ha en 2.0d. Man brukar nästan alltid ångra sig om man inte köper det man vill ha från början. Jag skulle nog granska bilen noga innan jag la ett högre bud. Tyvärr kommer den nog säljas för mer än 235. |
|
|
Den kommer lätt gå över 250k, och om alias "lusen2" mer känd som Mårtenssons bil börjar buda, finns ingen övre gräns *haha* Upp till 250k är ok pris tycker jag. |
|
|
Instämmer med ovantsående att den lär gå minst uppåt 260" (tror reservatonspriset ligger runt 250-260"). Svårt att göra bra affärer på Kvd nurförtiden... BjörnB, 250" för en 2.0d låter billigt tycker jag, iaf om det är en x-drive. |
|
|
Tack för tipsen! pew, nej jag har inte sett bilen men jag har tittat på flera KVD bilar tidigare och jag tycker KVD är mycket ärliga i sin bedömning och ofta är det mindre skavanker än vad det låter som. Tror det är hyffsat attraktiva bilar och flera personer lämnar bud så det drar säkert iväg som ni säger men jag gör ett försök, kostar ju inget. Får glädja mig åt att jag ligger högst för tillfället ;-) (men det kommer knappast räcka hela vägen ut) |
|
|
>>Björn Ett tips när du bjuder på auktion. Vänta med att lägga dina bud till det är nära slutet, alltså när det går 1-2 minuter mellan sista buden. Som du gör nu, trissar du bara upp priset för objektet, vilket är negativt för dig. Jag har köpt 5-6 bilar hos KVD och min erfarenhet är att dom ofta "förfular" bilen med sin beskrivning. Dom är alltid i bättre skick än vad beskrivningen säger. I just det här fallet (X1) är bilen i mångas ögon, i mycket fint skick. |
|
|
Jag skulle också säga att inte lägga några bud förrän nedräkningen börjar. Det är alltid i slutet det avgörs och då är det bra om "kampen" börjar på en så låg nivå som möjligt. ------- //Lövet |
|
|
"Vänta med att lägga dina bud till det är nära slutet, alltså när det går 1-2 minuter mellan sista buden." Jo det är nog smart, mitt problem var att jag var upptagen med annat 20.00 när nedräkningen startade. 285' slutade det på så jag var inte i närheten. Kan knappast varit ett fynd. Har kunnat köpa lågmilade 2.0 för mindre pengar. |
|
|
Nej, det går inte att göra några fynd på KVD längre. Håller med om att de har bra beskrivningar på bilens skick, dock är det väl högst sällan som skicket är över normalt och ofta inte ens normalt. Därför är det ju ett mysterium varför bilarna blir dyrare än värderingen eftersom värdringen motsvar en felfri bil i normalt skick. En drygt ett år gammal bil med 3000 mil på mätaren ska väl inte vara delvis omlackad ha flera skavmärken och i behov att lacka om huven. Då är ju min 6.5 år gamla bil med 14000mil på mätaren i lika bra skick. |
|
|
Nja, tror man kan köpa skapligt i vissa fall. Men visst drar det ofta iväg, helt klart. Förra BMW:n jag bjöd på gick ganska till rätt pris. En 335iM -08 runt 5000mil om jag minns rätt. Gick för 238' till en firma och såldes sedan om för 275'. Att en bil relativt ny bil är omlackad är nog inte helt ovanligt. Men säljaren skriver vanligtvis inte ut det i annonsen. En repa som anges som "delvis polerbar" tror jag inte per automatik kräver en omlack. Jag har strosat runt på KVD och intrycket jag fått är inte att det skulle vara sämre bilar än på vilken bilfirma som helst. Förutom att bilarna rekondas och små fel fixas till på bilfirman. Men ibland dyker det upp rena lik (stulna och rent misskötta bilar). Dessa anges då ofta som repobjekt och det påpekas tydligt vad det är för bil det handlar om. |
|
|
Det är verkligen inte sämre på KVD än vad inbytena är på BMW. Det handlar enbart om att de inte är färdigrekondande. Den som går runt och tror att han köper "bättre" bilar på BMW lurar sig själv. Men visst går det att göra fynd om man tittar på lite ovanligare objekt. Det jag köpte min V70 3.2 för vågar man knappt berätta. Det rör sig om runt 50.000 mindre än vad de verkar säljas för i bilhandeln. Och det var inte ett fel på den bilen förutom att den behöver nya vinterdäck. ------- //Lövet |
|
| Jag har också gjort några klipp på KVD. Senast var i november 2010,en s80 2.4d momentum -08, 8000mil för 140k. | |
|
Andreas: Var det också ett klipp sätt till privatpriser? Nu har jag inte jättekoll på KVD (har haft ett getöga på enstaka objekt) men det har snarare slutat som i ovan nämnda fall. Allt för dyrt sett till vad man får för pengarna. Privatbegmarknaden är stendöd just nu. Det går verkligen att fynda om man är på humör. |
|
|
Det finns så få privatobjekt ute just nu för att göra någon exakt analys, men det har inte annonserats någon bil i närheten av den prisnivån. Däremot kanske det sålts någon, det vet man ju inte. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.