|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet något om denna m5:a? Den är ju rätt billig. Länk | |
|
Nja rätt billigt vet jag inte om man kan kalla det, bilen är 12 år gammal med snart 21 000 mil på mätaren, så begärd pris är bara rimligt. BMW M-POWER |
|
| Ägaren är far till en som jobbar under samma tak som mig. Ser den ibland utanför, har aldrig inspekterat den dock. Men jag har flera gånger reflekterat över att den SER fräsch ut. Ev. är ägaren bilmek, nåt som är positivt för mig själv om jag skulle handla bil. | |
|
Jag tror tyvärr också att priset är rimligt satt. Min ligger också ute fast för 118.900 kr och jag hoppas också på runt 100.000 kr. Den som lever får se. Mvh Philip |
|
| Philip: Vad blir det istället? | |
|
Jag får fynda något hos Hasse på Distansgatan. Nybesiktigat med full tank! Mvh Philip |
|
NeZaN |
Philip, din ser riktigt fin ut faktiskt! Välvårdad! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Tack så mycket! Med tanke på mil och ålder kan jag inte klaga. Lågmilaren med AC Schnitzer-slutdämpare såldes nyligen i Uppsala. Begärt pris 119.000 kr. Jag tycker man borde kunna få 100.000 kr utan att drömma allt för mycket. Mvh Philip |
|
|
@Philip Hur långt hade den gått? |
|
|
Länk Några "tior" till men denna hade jag hellre lagt pengarna på! Dock gillar jag verkligen inte träinredning... Men det verkar inte finnas många M5 med annan inredning... "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
10.000 mil hade den i Uppsala rullat. Nära nyskick stod det i annonsen. M5:an Fredde71 länkar till har jag sett i verkligheten. Fräsch, men inte värd 150.000 kr. Mvh Philip |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Väldigt mycket bytt på endast 8600 mil dessutom. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det är väl ingen nackdel att de grejerna är bytta? Sånär som på stabstag och bussningar så är ju inte detta några grejer som går sönder pga hård körning, om det är det som åsyftas? Och stabstag är väl förbrukningsvara på alla BMW skulle man väl kunna säga... "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Tycker kanske inte heller att den är värd 150, men jag hade gladeligen gett 40 papp mera för att få en bil med 11-12.000 mil mindre på mätaren. Särskilt om det gäller en M-bil. Men märk väl att jag inte "klankar" ned på någon av bilarna som länkas eller ägs av andra här. Jag har inte sett någon av dem irl osv. Anser bara attd et är värt de extra pengarna för att få en bil med låg mätarställning. Om övrigt är ok på bilarna förståss! Vill bara föra fram min syn och mina tipps till en ev köpare av en M-bil ! Jag tror att en lågmilad och välskött 10 år gammal M-bil bevarar sitt värde rätt bra. Det finns alltid entusiaster som värdesätter en lågmilad och välvårdad bil och är beredda att betala lite extra för det. Jag letade M3 länge innan jag hittade den jag önskade. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Jag skulle inte gå emot hasso gällande erfarenhet av utbytta delar på lågmilade bilar! Mvh Philip |
|
| Det är nog som alltid, att man får vad man betalar för. Merkostnaden för lågmilaren är ju relativt liten och jag hade tveklöst valt den framför den andra. Sannolikt gör de låga milen att allt är betydligt fräschare vilket gör det mycket trevligare att pyssla om bilen. | |
|
Nog för att du har ägt många fina bilar Johnny, men M5:or är precis som kvinnor. Ju äldre de blir och ju mer de rullat, desto bättre blir de! Mvh Philip |
|
|
Njae Philip, vet inte om det där stämmer med mina erfarenheter av kvinnor. Vi män är som vin och blir bara bättre med åren. Kvinnor är som mjölk, de blir bara surare........ Skämt åsido, det jag menar är att en lågmilad och väl underhållen bil ger mig en trevligare totalupplevelse än en bil där salt och annat elände satt sina spår överallt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.