AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.374

Nybliven M3-ägare... SNART

Sida 2 av 2
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Acey,

Das stimmt!
Jag har dock inte uppdaterat min profil ännu.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Spara pengarna till en CSL måhända? ;)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Vi får se vad som händer. :)
BMWCoupe!
Varför inte komma och visa upp SMG II:an på ///M picknicken. Läs tråd i detta delforum ...

///Micke
Detsamma gäller förstås dig johann, du dök ju upp i april,
fast du hade ju ingen bil med dig ...

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Möjligen om man kan ansluta senare, är nog på Bromma flygfält och kör slalom lite tidigare.

Annars är jag med på turen som startar 17.00.

Jonas M3
hej. grattis till bilen, men varför valde du en smg-låda? den e ju lite långsammare än den vanliga. 2 jag känner har precis köpt vars en och den ene är med smg. han blir dragen av den men manuell.

M-Tritschka
Låt bromsarna jobba lite mindre häftigt än vid konkörning
och ta den fina slalombanan Bogesundsvägen ut till oss.

Jag skulle av rent egoistiska skäl vilja se dina Kellener
modifieringar. Skulle gissa att jag åtminstone är kvar
tills klockan 15.00 ute i Ellboda, eventuellt längre om
du kommer förbi johann.
GRATTIS till M3:an. Men du skulle ha satsat på 19". Jag har fått dit 19" M3 orginal fälgarna på min bil... det blev rätt fett faktiskt.

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
CoolBlueM3Coupe,

Vi får se, det kanske finns tid för både och men av rent egoistiska skäl väljer jag slalomkörning på Bromma i första hand. Däremot så kommer jag defintivt att vara med i Sigtuna kl 17.00.
Bugsy
"hej. grattis till bilen, men varför valde du en smg-låda? den e ju lite långsammare än den vanliga. 2 jag känner har precis köpt vars en och den ene är med smg. han blir dragen av den men manuell."

Vilken SMG låda satt i den bilen, 1:an el 2:an?
SMG2 lådan gör 0-100 på 4.8s om man har sportigaste programmet och användre LC(dock enligt BMW:s egna tester), den växlar på 0.08sec.

Hälsn.
Bugsy
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Bugsy,

I alla tidningars tester har SMG-bilarna fått sämre tider, många av dem är kompetenta bilförare och har garanterat kört med LC.

Föresten varifrån har du fått den där siffran om 4,8s?
Bugsy
Uppgiften har jag fått från BMW. Enligt dom så har det gjorts ett flertal tester med smgII lådan med resultatet 4.8s. Eftersom det är BMW själva som har gjort testet så kan man kanske inte lita 100% på resultatet.

Hälsn.
Bugsy
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jag menade från vem/var på BMW
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Hej alla! Tack för gratulationerna :) Har hitintills kört drygt 80 mil sedan i tisdags då jag fick bilen, får hålla igen lite då jag ska lämna in den på 200-mila service om 3 veckor, hehe. Är fortfarande helsåld, lite vimmelkantig efter skinndoften dock... ;)
Tyvärr kunde jag inte delta i M-picnicen, då jag var bortrest, men det går väl fler tåg?
Ska ikväll skicka till Power ett par bilder så att ni får se hur kärran ser ut, har precis tvättat den/dammsugit den, så att den t.o.m. är fräschare, än när jag fick den! :) Ha de bra!

*Best Man Wins*
Bugsy
Johann

Informationen fick jag från en säljare på BMW Solna, vad han heter vill jag inte skriv här.

Hälsn.
Bugsy

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.