|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om man kan byta de bakre stötdämparna utan att behöva använda pallbock eller domkraft. Har sett på nätet att någon hade båda bakhjulen på bilramp och bytte bägge. | |
|
Ehh. Nej, det tror jag inte.. Du kan ju använda någon sorts låglyft, men det underlättar nog om du tar av hjulen.. |
|
|
Jag läste frågan lite för fort.. Om du inte ska byta fjädrarna, så kanske det går. Låter nån annan svara på det.. ;) |
|
|
Det går nog eftersom bilen vilar på fjädern, men tror det endå är lättare att använda domkraft. Är ju bara en 12:a nyckel eller hylsa du behöver i skuffen och en 18:on nyckel till dämparen nertill. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Simon: ja precis dom bakre sitter separat från fjädrarna. Clintan: Har sett dom flesta använda domkraft med pallbock, själv tänkte jag att det såg säkrare ut när bilen stod på bilramper. tack för svar! |
|
|
Sitter nu och funderar på vilka stötdämpare jag ska köpa. Såg att schmiedmann hade Meyle, men det står "sport" på dom. Vill helst behålla komforten och om jag uppfattat det riktigt så är sport mer hård, eller har jag fel? Vilka rekomenderar ni? prisvärd? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.