AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.137

m20 b25. tycker bilen går fett vid kallstart o svarar dåligt på gas.

St
92
Stefan1
Bmw 530i - e60 2005
har en e30 med m20 b25 maskin,, men vid kallstart tycker jag den går "fett" o svarar dåligt på gas. vad kan man kolla o mäta om det funkar? är det mycke pyssel att riva isär hela maskinen o plocka ur kolvar o allt för att kolla så att allt e ok?
CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
Ofta när det går fett,snål eller dåligt. Så börja med att kolla alla slangar/ insugslang osv, det är inte nya bilar längre så gummit är gammalt.

om allt sånt är ok så skulle jag mäta upp eller helt enkelt köpa en ny (inte så dyr) vatten tempgivare till ECU:n då den också brukar ge sig med tiden.

Och jag antar att den redan är servad för året med ny olja / filter och tändstift. så den delen redan är avklarad.

Att riva motorn är nog lite att ta i om bilen inte gått allt för långt och är servad som den ska.
St
92
Stefan1
Bmw 530i - e60 2005
ska prova att köpa en ny vattentempgivare , då insugsslangen nyligen är bytt.. o bilen e servad med olja o filter o allt. nja enligt mäateren så har bilen gått 17000 mil, kan nog stämma pga av inredning är i ganska bra skick. Är annars väldigt sugen på att bygga en b25 maskin me turbo. du kanske har några ideer hur man bygger en sådan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.