AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.921

Snabbare ursprungskontroll?

Da
15
Daniel M
330XdA Touring -09
Hej,
Är det någon som har tips om hur man kan göra för att korta ner ansökningstiden för ursprungskontroll?

//Daniel
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det finns nog inget sätt att korta tiden men ett tips är att hålla koll på Transportstyrelsens hemsida där dom anger viket ankomstdatum dom jobbar med för tillfället och när ditt förmodade ankomstdatum bör vara behandlat så kan du kontakta Bilprovningen för att boka tid eftersom dom kan se på sin dator om ditt ärende är klart. Brevet med godkänd ursprungskontroll tar ju 2-3 dagar till innan det ligger i din brevlåda.

___
//Ulf
Du kan ju ringa till transportstyrelsen och kontrollera vilket datum ärendet kom in till dem, och sedan kan du som Ulf säger se på transportstyrelsens hemsida vilka ärenden (datum) som behandlas just nu. Mitt ärende blev klart en dag tidigare än vad som stog på hemsidan. Det stog att dem behandlade ärenden som inkom till dem den 12:e maj (samma dag som mitt ärende inkom till dem), så ringde och kollade om dem hade hunnit med mitt ärende ännu och fick då reda på att det blivit godkänt redan dagen innan.
Da
15
Daniel M
330XdA Touring -09
Hej,
Lyfter tråden:-
Är det verkligen inte någon som har "kreativa genvägar" för att korta ner denna process från den sanslöst långa tid det nu tar??

Jag får regbesiktningtid i STHLM när jag behöver inom 24h men denna ursprungsnöt har jag inte lyckats knäcka ännu. Känns drygt att det tar 3-4v Tot att få bil regad...

//Daniel
Daniel M:

Du verkar däremot ha en "kreativ genväg" för att få bes tid inom 24h i Sthlm. Du är varmt välkommen att dela med dig av det tipset ;-)

Finns nog tyvärr inget sätt att smita förbi kön hos Transportstyrelsen. Våld och mutor kanske kan funka men jag är inte helt säker.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ett annat sätt än att ringa TS är ju att gå in på TS hemsida och kolla under "mina fordon" där fordonet blir upplagt i samma stund som den blir godkänd.

Mvh Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.