|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har skuggläst i detta forum länge och vill böjra med att tacka för all värdefull information som fins här. Jag ska äntligen slå till och köpa en cab. Valet står mellan olika BMW modeller i olika prisklasser, men helst vill jag hitta en e46 330 cab för den är så otroligt prisvärd tycker jag. Två frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. 1) Jag prioriterar skicket och miltal framför årsmodell. Är det rätt tänkt, eller finns det fördelar med nyare bilar (02 eller senare?). Faceliften är snyggare, javisst, men kostar också mer. Andra skillnader förutom utseende? 2) Har läst om sprickor i fästet för bakaxeln. Finns detta också på cabarna och kan man se det utan att lyfta bilen? Om ni känner till fina bilar till salu, tipsa gärna. Enda kravet: manuell växellåda och bra skick. Hälsningar Zeb | |
|
Jag tycker absolut att skick skall gå före årsmodell. 330 har en jättefin motor som kom 01, men även 2,5 liters motorn är fin. Själv köpte jag dennaLänk för fyra är sen, en 323-00 på 6000 mil och aldrig vinterkörd, i nästan nyskick. Bättre att betala lite mer för en i bra skick, än en nyare rishög. BMW CS #5206 |
|
|
Damn, du skulle köpt min gamla ;) Hade en 04 330 cab, min ögonsten som tyvärr blev inbytt mot en betydligt mer funktionell 320d Touring. Min hade gått 16000 mil men gick fortfarande fantastiskt. Det enda riktiga problem jag hade med den var att startmotorn gick efter 14500 mil. (En välkörd bil det där) ;) Jag vet inte om jag kan bidra så mycket mer än att du troligtvis inte blir besviken om du köper en. Jag har haft fruktansvärt roligt med den modellen. :) Lycka till! :) |
|
| Jag köpte en 330 cab i maj månad. Hur nöjd som helst. Skicket va kanon och väldig bra utrustad. Har haft m3 och m5 innan men gillar denna bilen mest. Försäkring/mil kostnad jämnfört med motorn är svårslaget | |
| Köpte för några veckor sedan min 323a på 6700 mil. Jag prioriterade skick framför motor och årsmodell iaf. Möjligen mer utrustning på motorstarkare och nyare bilar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.