|
|
|
|---|---|
|
Godkväll! När jag var ute och körde nyss och axade iväg på 2an så small det till och 2ans växel fungerar inte nu inte längre. Men den driver bra på alla andra växlar. Är det bara att byta lådan nu? Är det någon som har en aning på vad det kostar att lämna in till verkstad och få lådan bytt om jag äger en annan låda? Är det någonting mer än lådan som måste bytas? | |
|
Äger du en annan låda så bör kostnaden vara 4 timmars jobb som de räknar på kopplingsbyte. Har du endå lådan nere hade jag bytt kopplingen oavsett när skiten är nere endå. 4 timmars jobb räknar de och sen är det vad de tar / timme gånger 4:a. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Okej, jo det kanske är en bra idé! Är det någon fara med att köra med dom andra växlarna även fast inte 2an fungerar, eller är det någonting annat som kan ta stryk då? Vet inte riktigt om ekonomin tillåter bytet nu på engång. |
|
|
Risken finns väl att det finns lösa fragment av något som kan ha varit t.ex. ett kugghjul från början i lådan. Om dessa ramlar runt och råkar lägga sig mellan andra rörliga delar så kan ju lådan rasa ytterligare. Så ska du köra, se till att ha mobilen med och åk inte ill Svappavara på semester eller så... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.