AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.287

Släcka "broms-lampan" i instrumenpanelen?

Mi
11
Micke.P
325i Coupé -94
Tjenare!

Har nyss bytt beläggen runt om, men den förbaskade lampan vägrar att slockna. Måste man nollställa det på nått sätt??

Och ja, beläggen var slitna =)

-Micke-
loqman
Tja!

Nej du behöver inte nollställa något!
Om du har bytt på alla fyra och den fortfarande lyser då har du gjort fel vid kontakt bytet alltså det följer en sladd med som har en liten huvud på enasida och en 5 cm lång kontakt vid andra sidan.
Det är bara två stycken en fram och en bak, den ena på vänster och den andra vid höger.
Det kan vara svårt att byta kontakten men se till att ha gjort rätt.
Kontakterna som följer med bekäggen är känsliga och har två små mycket små trådar innne och du kan ha böjt de men ta ut de och kolla och sedan prova igen!
Lycka till, Jag vet att det är jobbigt att ta ut de igen.
Om det är något oklart då kan du maila.
Mi
11
Micke.P
325i Coupé -94
Humm, jag såg dommkontakterna som satt där, men några nya var det inte med. Hur byter man dom då, dom såg liksom ut att sitta fast i sina kablar rätt ordentligt...typ.
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Denna tråd kanske kan hjälpa?

Länk
loqman
Gå tillbaka ditt du har köpt beläggen och be om dem, de ingår i paketet och i priset.

När du bytte belägg, Hur f*n gick det att missa kablarna.
Kabeln sitter i en av beläggen och den måste man dra ut och du märkte alltså inte att det satt en kabel i "BELÄGGEN"
Prova igen.
Mi
11
Micke.P
325i Coupé -94
Jo visst såg jag kablarna och det lilla huvudet (dock missade jag kontakterna), men jag visste inte att man var tvungen att byta dom, jag trodde att dom helt enkelt tog i skivan när beläggen blev nerslitna och att indikeringen kom av att dom då blev jordade. Så jag monterade bara tillbkas dom som satt där, men man behöver alltså byta??

-Micke-
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Dessa kablar måste man köpa separat.. kostar under 100-lappen

Finns på icq: 60288954
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
byta den så kommer lampan att släckas. Polaren bytade belägg ocu kabel på sin cabbe för 2 veckor sen.

Finns på icq: 60288954
loqman
Jag respekterar det du säger Mr Space-X men jag har bytt två gånger, det en gången köpte jag på Mekonomen och den andra på BMW och vid båda så låg kablarna i kartongen där beläggen fanns.
Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Eller kan man "fula" lite och tvinna kablarna. Funktionen är att ett litet stift slits eller bryts när beläggen är slitna till en viss grad. Då bryts kontakten mellan kablarna och "bromslampan" tänds.

Eftersom du monterat nya belägg vet du att dom varar många sköna mil. Skala bara kablarna lite och tvinna. Vid service brukar dom ändå mekanikerna säga åt en om det börjar bli dags att byta belägg.

Kanske inte det snyggaste sättet att få lampan att slockna men det fungerar och kostar absolut inget förutom tiden att ta av hjulet.

loqman
Hur bra är det Pippi att göra så.
När beläggen är slut och du kör ändå då knullar du skivorna också.
HAn måste ju för fan kräva sina kablar för de ingår i priset.

BM
118
BMW-Niklas
E24 635csi-87
E39 525ia touring-02
E36 323TI SLE-00
E87 118d-10
Nät Beläggen är slut så märker man det iform av oljud och vibrationer och fortsätter man ändå att köra, då "knullar" man sig själv på ett par nya skivor

BMW när du hellre kör än låter dig köras
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.