AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.466

MP3 Till E39 -00 Sedan

on
2
onit
523i-00
Så har det hänt igen, min tredje cd-växlare har gått sönder. Nu är jag så trött på det och vill inte införskaffa en ny för de är KASSA. Har tillbringat större delen av dagen vid datorn och försökt lusläsa igenom forumet och hitta alternativ. Visa produkter som nämns går inte ens att få tag i. Blev inte mycket klokare, så nu skulle jag bli evigt tacksam om nån kunde ge mig förslag på vettiga alternativ. Som sagt så har jag haft Gps med den äldre Tv skärmen bandaren och växlaren som varit fabriksmonterat. Skulle föredra nåt med plug in kontakter det stör mig inte om det är möjligt att koppla det där bak för att slippa kabeldragning.

sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Hualingan, finns tråd om den i stereo delen i forumet. Kommer inte på namnet nu men finns en annan liknande variant. Räkna med ca 4500-6000:-
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Eller också den enhet som jag säkert tjatat om i nån tråd. En 4, 5, 6 eller 7 tums enhet, vilket man vill. Den har GPS, och musikspelare plus lite till. FM-sändare så man slipper dra kablar. Fungerar perfekt.. Från 300:- och uppåt.
Här är ett exempel i mängden. Länk
Finns med blåtand också om man letar lite bland alla olika varianter.

Men då förutsätter det ju att du har radion kvar i bilen. Blev lite osäker på hur det ser ut, om det bara är ett stort hål i instrumentbrädan eller?

Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
skaffa stereo med usb!
Il
56
Iloper
530i Touring -03
Såk på forumet, kolla i bilstereo-delen, samt kolla denna tråden: Länk

Länk
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Om du har en Ipod eller Iphone så kan Ipod interface från Xcarlink kanske vara något? Länk
(Har själv en sådan i min 540iat e39 med Navi 4:3)

Annars så kanske detta kan vara ett alternativ?
Länk
(USB/SD Interface)

Väldigt enkelt att koppla in dessa. Du byter helt enkelt ut cd-växlarkabeln mot denna interfacekabel i radiomodulen. "Plug and play"

Kan förklara mer nogrant om du köper en.
Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Kolla med Kenwood. Dom har grejor som man kopplar in via radio kabel, har usb som klarar hdd och usb minne samt 3.5 mm aux ingång. Dessutom kan man behålla orginal stereon.
Alleexs: hur kom du åt kontakten? Stog att i vissa går det att nå via passagerarsidan och förr vissa måste stereon tas ut.

Köpte du till Bluetooth? Den lät inte helt fel men skulle gärna höra med andra hur det fungerar innan jag blir allt för sugen:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.