|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 E30 1989 års modell som är lite svårstartad ibland. Sett på forumet att ganska många E30ägare har samma problem. Jag har fått en fundering: Vad jag förstår har jag bara en pump, nere i tanken. Den funkar ju eftersom bilen går. Har sökt en hel del här på forumet och även läst Haynesboken. Får lite motstridiga uppgifter om pumpens funktion vid startögonblicket. I Haynes står att den skall pumpa till någon sek, som på andra bilmärken, när man vrider nyckeln till tändningsläget. punkt 4.3 i haynes: "Bränslepumpens relä i system motronic aktiveras av en jordsignal från styrenheten. Pumpen arbetar några sekunder när tändningen först slås på och fortsätter att arbeta så länge som motorn går." Men här på forumet i div trådar har jag fått uppgiften om att så inte är fallet. Vad är det som gäller? På min bil hörs absolut ingenting från pumpen när jag sätter nyckeln i tändläge. Min tanke är att reläet har två funktioner, dels en första pumpning och sedan konstant, och att förstnämnda biten har fallt bort och det därför blir svårstartat. Tacksam om någon kan svara HUR det är/skall vara, och det nu är så att förpumpningsfunktionen fallit bort, hur fixar man det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.