|
|
|
|---|---|
| Har en m3 med ett rätt pissigt avgas vet om en kompis som har en org dämpare från en 328 går den att sätta dit på m3 om man byter ut sista biten mot katt har för de skiljer i grovlek där | |
|
Förstår inte dig riktigt när du skriver "Byta ut sista biten mot katten" osv. Menar du dämparen som sitter mitt under bilen som du ska byta eller slut dämparen? Har du tillgång till svets, så bör du kunna fixa det mesta oavsett om du nu inte vill köpa nytt system. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Att montera ett avgassystem från en 328 tycker jag är en mycket dålig idé. Det passar inte rakt av och kommer bli en strypning för motorn. Du kommer få lägga ner massa tid och arbete för att få det att passa och dessutom med ett sämre resultat än original. Köp ett begagnat M3-system istället. Är ditt val men tycker inte man ska nedgradera en bil, framförallt inte en M3. Du hade väl knappast bytt din M3-front mot en ej M-front om din gick sönder? Eller stoppat i en klenare motor om din rasat? |
|
| Naj de var bara en ide som jag släppt nu dock svårt att hitta beggade m3 system tycker jag iallfall den delen jag behöver dvs sista dämparen efter katt. De jag hittat har alltid vart sålda | |
| Tycker dom dyker upp väldigt ofta! har säkert vart 2-3st kompletta system under våren. | |
|
När jag behövde nya kattar till min m3 e36 så hade Perra på Bil och motorteknik ett liggande som jag fick för ett hyggligt pris. Han brukar ha en del delar så kolla med honom om han har ett. Länk |
|
| Komplett system behöver jag inte | |
|
Hej. Har en slutburk bakom kat till 328 E36 liggande, efter byte mot ett Ferrita. |
|
| Nu finns de en burk ute till försäljning igen! Länk | |
|
Den burken har jag också liggandes. Betalar du frakten för den kan du ta det. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
328 eller m3? samt hur är skicket? |
|
|
Skicket är hur bra som helst. Ligger i mitt garage så jag kan skicka en bild på det när jag tagit en. Det är 328:ans och skiljer inget mot M3:ans Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Är du verkligen säker på att de inte skiljer något de råder delade meningar om det vad jag hört o läst så har 328 klenare anslutningsrör än m3. Men de är från en e36a väl? | |
|
Jag har inte sett någon skillnad mellan 328 och M3 efter cat. Annars kolla upp det och hör av dig om du vill ha det. Bara pm:a. Jag kan ordna bild oavsett nästa vecka när jag är i garaget endå. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Jorå de skiljer, 328:an har även ett spjäll på ett av utblåsen. Mindre rördimension, tror de är runt 2" om inte ännu mindre och på M3 är de 2,5" Har själv en M3 dämpare i garaget men den behåller jag för att kunna återställa till original. Men de har slagit mig att jag kanske kommer byta till original och sälja supersprinten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.