AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.098

Brustna fjädrar Z4, vad ska jag ha för nya fjädrar?

Visa användare
57
Jill
Toyota Prius
Har precis blivit en lycklig Z4:ägare. Märkte dock att bilen satte sig lite för mycket och upptäckte brustna fjädrar i bak som tydligen är rätt vanligt på Z4or...

Men eftersom jag kommer från japps-sidan så har jag noll koll på sänkfjädrar för BMW, vad som sänker jämnast och snyggast. Så jag behöver verkligen er hjälp och erfarenhet... Jag vill ha så mycket "stance" som bara går. Det får INTE bli högre i fram ;)

Har 19" fälgar med 275/30 i bak... Så vad rekommenderar ni? Bilder på förslagen?

Bilen idag:
[url=Länk
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Har H&R på min Z4 och tycker det ser riktigt bra ut. Har dock 18" på men.

Länk
Visa användare
57
Jill
Toyota Prius
Ser ju bra ut.. Väldigt tajt.. Är den något högre i fram upplever du? Jag hade gärna hittat nåt som sänker lite mer i fram.. =)
Pa
135
Passive
BMW Z4 3.0i
Eibach Pro-Kit sänker ungefär 30 mm, så här ser det ut med 19":

Länk

Tycker den sänker lagom och dessutom jämnt fram och bak.

Den här bilden visar sänkningen ganska bra:

Länk

ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Känns som bilen är jämnhög. Sen tror jag att dina 19" skulle ta i om du sänkte mer ifram. Men det skulle bli snyggt så ;)

Köp annars H&R fram och sen Eibach bak då dessa inte sänker lika mycket.
da
41
dalle z3
Z4 2,5 si 2006
H&R + 19"
Länk

//Dalle
Visa användare
57
Jill
Toyota Prius
Eftersom jag är så osäker så kommer vi att sätta på M-fjädrar och se hur den fnar på den och sen spara ihop till något som passar ... Känns så dumt att chansa och så kanske det knappt går o svänga :/
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Min Z4C har orginal M-chassie så du kan ju kolla på hur den ser ut. Länk
Jag gillar inte när det är för lågt och hjulet går upp i skärmen, det ska vara centrerat i hjulhuset/skärmen. Men det är ju en smaksak :)
Visa användare
57
Jill
Toyota Prius
Valsade skärmarna idag, såg att dom har gått emot rätt ordentligt :/

Tack för alla bilder... Är GULD värt iför nästa va :) Så fortsätt gärna med bilder!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.