|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar om min låda är som den ska eller om det går att programmera om den. I driveläget så går lockupen i tidigare än i manläge, i Driveläget och vid fisgasning går den i vid 1500-1800 varv. Det är OK fast den gör bara lockup på 3:an o uppåt.... Men när jag väljer manläge så går den i senare och "släpper" lockupen för lätt. Jag hade en Audi -04 förut och den låste lockupen mycket "lättare" och i manuellt läge "släppte" lockupen vid c:a 1000varv, det var som att köra en manuell, det är väl därför manläget finns!?. I Audin saknade jag inte manuell låda (det gör jag nu ibland), Audin låste dessutom lockupen på 2:an och uppåt. Jag har bytt olja o filter, sen körde jag adaption på lådan då vart den lite, lite bättre. Fast det är det enda jag är missnöjd med med denna bil ( förutom den uppenbara bristen på pulver). //Göran | |
|
Det här va ju lite intressant, min lockup går bara i över 1500 rmp på 5:an. Nu har jag visserligen en 97:a. Håller däremot med om att den släpper för lätt när den väl gått i, kanske är för att det är för lite vrid ? |
|
|
Jag har en annan låda, den kom -99 tror jag I Audin jag hade hade ännu mindre pulver... men den automaten var nästan perfekt. Körde man Audin på manuell 5:a vid tex 1500 varv o gav full gas fast ej kickdown då släppte inte lockupen |
|
|
Maseratirace> Min 728 beter sig precis likadant och jag utgår ifrån att det skall vara så och att det beror på din slutsats i första inlägget; bristen på pulver. Skall man i Drive-läget få den att ligga kvar på växel även i lite motlut krävs över 2000 rpm, dvs 120-130 kmh. Har också upptäckt att den går snålt i den hastigheten, antagligen på grund av att den inte håller på och växlar hela tiden... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.