AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.409

Lockup släpper för lätt 728 -99

Ma
92
Maseratirace
BMW 320 -02
BMW 750 -89
Corvette -92
BMW 535 GT -11
Hej,
Jag undrar om min låda är som den ska eller om det går att programmera om den.
I driveläget så går lockupen i tidigare än i manläge, i Driveläget och vid fisgasning går den i vid 1500-1800 varv.
Det är OK fast den gör bara lockup på 3:an o uppåt....
Men när jag väljer manläge så går den i senare och "släpper" lockupen för lätt.

Jag hade en Audi -04 förut och den låste lockupen mycket "lättare" och i manuellt läge "släppte" lockupen vid c:a 1000varv, det var som att köra en manuell, det är väl därför manläget finns!?.

I Audin saknade jag inte manuell låda (det gör jag nu ibland), Audin låste dessutom lockupen på 2:an och uppåt.

Jag har bytt olja o filter, sen körde jag adaption på lådan då vart den lite, lite bättre.

Fast det är det enda jag är missnöjd med med denna bil ( förutom den uppenbara bristen på pulver).

//Göran
sl
56
slan
728iA -97
Det här va ju lite intressant, min lockup går bara i över 1500 rmp på 5:an. Nu har jag visserligen en 97:a. Håller däremot med om att den släpper för lätt när den väl gått i, kanske är för att det är för lite vrid ?
Ma
92
Maseratirace
BMW 320 -02
BMW 750 -89
Corvette -92
BMW 535 GT -11
Jag har en annan låda, den kom -99 tror jag
I Audin jag hade hade ännu mindre pulver... men den automaten var nästan perfekt.
Körde man Audin på manuell 5:a vid tex 1500 varv o gav full gas fast ej kickdown då släppte inte lockupen
Et
153
Etoda
523iAT -98
...samt Audi och Mercedes
Maseratirace> Min 728 beter sig precis likadant och jag utgår ifrån att det skall vara så och att det beror på din slutsats i första inlägget; bristen på pulver.

Skall man i Drive-läget få den att ligga kvar på växel även i lite motlut krävs över 2000 rpm, dvs 120-130 kmh. Har också upptäckt att den går snålt i den hastigheten, antagligen på grund av att den inte håller på och växlar hela tiden...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.