AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.679

Identifiera lös plastbit under huven e46.

Hej min 320i-04 läcker spolarvätska. Troligen läcker det från tanken då en pöl uppstår höger fram under bilen precis där tanken sitter. Jag öppnade motorhuven och hela tanken satt löst till att börja med, så jag drog åt skruven som håller i tanken. Efter att ha kollat lite slangar som går till behållaren så hitta jag en lös plastbit vid sidan typ under tanken. Den satt löst intrasslad i i lite slangar och tejp(?). Kan denna plastbit ha något att göra med att spolarvätskan rinner ut under bilen? Bilder på delen ttp://imageshack.us/g/9/201106111154.jpg/
Länk
Tror det där är hållaren till spolarvätske-pumpen
Ja den sitter visst över ena pumpen som någon sorts värnesköld. Länk
Hmm över ena pumpen? Kan det vara anledningen till läckaget? Någon som har en bild på hur den sitter monterad?
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Troligtvis pumpen som är orsaken till läckaget. Byt pumpen, kostar inte mer än ca 300kr för en ny.
Borde det inte vara tanken som läcker? Jag fyller med vatten och tanken är tömd ca 2 dagar senare utan att jag använt spolningen.
PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
Tippar oxå på pumpen eller packningen runt pumpen läckde där för mig förut oxå visserligen e36a men det var samma där... Dunken slut på 2 dagar ungefär... Billigt som fan med ny biltemapump, dvs bara att testa...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.