|
|
|
|---|---|
|
Köpte mig idag en bmw 740 -94 som inte startar. Det finns ingen gnista på stiften, bränsle pumpen går ej... Skulle det kunna vara styrboxen som är paj? Var sitter den/dom? Vad skulle kunna vara fel? Några tips på vad jag ska felsöka på? Tacksam för hjälp! | |
|
E32 eller E38? mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
| e38 | |
|
Det kan vara säkring eller relä till motorstyrning. Det kan också vara startspärren, eller finns det något eftermonterat larm som krånglar? Pumpen borde väl gå någon sekund när du slår på tändningen? Går pumpen någon sekund när tändningen slås på men ingen gnista när startmotorn går kan det vara någon vev/kam givare mm. /Göran |
|
|
ok var hittar jag säkring och relä? färg? vet inte om det finns larm... finns en svart dosa ovanför pedalerna som har typ 4st kontakter, en har lika kontakt som "hemtelefonkabel" vad kan det vara? nej pumpen går inte alls.. |
|
|
Bilen funkar?? Det enda jag gjort är satt tillbaka 2 kontakter till en dosa under ratten som ser ut som ett modem... Förra ägaren har hållt på felsökt i över 1år, jag hämtade den igår och idag funkar den :) |
|
| Haha, bra affär för din del. Du måste ju kontakta honom och säga det! :D | |
| haha ja men avvaktar tills ägarbytet är klart ;D | |
| Det var verkligen en bra affär, hoppas nu att inget annat går sönder! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.