AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.085

E34 525 går ryckigt

su
97
sunkmaster
318Ti E36 -95
hej på er alla BMWbröder och systrar. jag har en E34 525 Touring och nu har den börjat bete sig lite konstigt. på tomgång går den väldigt ryckigt. hela bilen liksom hoppar och skakar. nästan som att den inte går på alla. sen så hör man även ett kluckande ljud som kommer ifrån motorn men jag kan inte fatta vad det kan vara. nu när jag skulle åka hem så började den även rycka och hela bilen verkligen vibrerade vid typ halvgas. trycker man på och accelererar så går den som den ska.

e det nån som möjligen vet vad som kan vara fel?

mvh
Fredrik
Mr
8
Mr Johannes
BMW 525i, TURBO ;)
Kolla alla slangar i insuget, tex slangarna till tomgångsmotor, hål i insugs bälgen, annars kan de Vara trigger givare som börjar bli kass, mm, svårt å säga bara såhär på rak arm, men kolla så den inte drar tjyvluft efte lmm först iaf :-) Mvh johannes
su
97
sunkmaster
318Ti E36 -95
jag har kollat efter hål i slangarna och slangen efter lmm e väldigt fräsch så just där e det inget hål iaf. va e en trigger givare för nåt och vart sitter den?
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Dessa bilar är känsliga för tjuvluft via vevhusventilationen. Kolla om du har oljeläckage vid ventilkåpan, i så fall drar den även tjuvluft där. Sak samma om tätningen under locket till oljepåfyllningen tätar dåligt.

Du kan förstås även drabbats av någon dålig tändspole eller problem med bränsletillförsel (pump, tryckregulator, spridare).

//Göran
su
97
sunkmaster
318Ti E36 -95
ja det kan väl vara vad som helst som egentligen men ska kolla det där med oljeläck vid ventilkåpan och lite sånt. tänkte frågat också om det går att kolla felkoder på en e34? det e ju kanske lite svårt att göra själv men en verkstad kanske kan om man inte skulle hitta felet själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.