AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
847

Dragit av bult vid byte av bakre silentblock vad göra nu?

Du
59
DubbleG
328 Ci -00
Jag har råkat dragit av bulten i samband med att jag skulle byta silentblocken bak på min 323 Touring 96:a. Bulten har gått av precis vid hålet så ingenting sticker ut på neresidan, och på åvansidan ja där kommer man ju inte åt. Tilläggas bör att den nya bussningen sitter på plats så det är helt klart begränsat med plats att komma åt. Nån som har nått förslag på detta problem. Står i garaget och kliar mig i huvudet nu..
Kommer du åt att borra ur den så är det en enkel lösning.
Du
59
DubbleG
328 Ci -00
Prövade det först men Biten av bulten som sitter kvar i har blivit som en kupol så när jag försöker glider borren bort mot gängorna och dom vill jag verkligen inte skada för då kan det nog bli riktigt illa.. har gjort märke i centrum med könare också.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Usch var tråkigt. Plocka bort allt som brinner, underredsmassa under och ev. mattor och kablar inne. Sedan värme med gassvets. När bultänden har färgen av en apelsin slå in en spårmejsel med fyrkantig klinga och dra med skiftnyckel.
Har du lyckats gjort ett märke med körnaren borde du väl klara att borra med om du tar det vackert tills borren verkligen tar på rätt ställe. Försök att slå ett djupare hål med körnaren. Skulle man ha sån otur så gängorna bli skadade så dom inte går att använda får man sätta i insatsgängor.
Om du kommer åt att svetsa fast en mutter så är det en lösning. Håll muttern över den avdragna bulten och svetsa ihop den med muttern via hålet i muttern (innifrån så att säga). Det ger även en värmechock så bulten brukar släppa lättare (som att värma med gas men enklare).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.