|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har skumma problem med min klima. HAr både bra värme och mycket bra kyla. Men den lever sitt egna lite ungefär. På morgonen till jobbet så vill jag ju ha lite värme. Kanske kommer det lite värme efter 1.5 mil. Men jag får oftast sätta fläkten på en plutt eftersom det bara kommer kyla. Även om jag har tempen inställd på 28 29 30 31 spelar ingen roll liksom. Fläkten brukar också blåsa mera när jag varvar upp bilen. Så varför uppstår dessa problem? på min saab 9-5 kan jag bara sätta på 23 åså sköter det sig själv. Men tycker inte att denna klimatanläggningen i bmw n är så smart. | |
|
BMW har inte nåt problem med att sköta AC utan när det blir nåt fel då uppstår sådana symptom som är en signal till dig om att det finns fel i kylsystemet, det kan vara luft i systemet, termostat, magnet ventilerna till värmepaketet eller what ever men det är nåt fel där.. Det du kan göra om du inte har gjort nyligen är att byta kylvätskan och termostat då får du avluftningen på köpet. Jag har inga problem med min 523i touring 99 Lycka till!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En 540 blir det varmt i på nån kilometer, förmodligen funkar inte värmeventilerna och den elektriska cirkulationspumpen som de ska. Klimatanläggningen är diagnosbar ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Har du kollat att den lilla fläkten som sitter i AC-panelen snurrar och inte är full med damm? Det sitter en tempgivare innanför som kan ge dom mest konstiga symptom och den inte får luft blåst över sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.