|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har länge varit ute efter en m5:a, har nu kommit i kontakt med en och sett bilen samt provkört. Bilen är extrautrustad (trimmad) med Supersprint headers. Supersprint racekattar. Supersprint X-pipe. Kelleners Race bakre system. Mappad -> 450+ i sportläge av turbocenter. Cold air intake. Steg 3 koppling. Min osäkerhet och ovetskap om bilen är hur pass de tål ökad prestanda osv. Den är riktigt servad, alltså fullstämplad osv, inga missljud lr vanos probs vilket jag kunnat uppfatta. Men motorlampan lyser, ägaren säger att det beror på grenröret samt kattarna som är eftermonterade, hade själv velat haft in den på felsökning och se exakta svar. Är tacksam på svar på detta samt tips och råd, tack på förhand! Mvh Erik | |
| Håller gör de men du få räkna med mer förslitning på delarna men sen beror det på också att oljan skall vara varm innan man börjar gasa ordentligt när det gäller motorlampan så kan man läsa felkoderna och se vad det är för någonting för att det går inte och besikta om den lyser | |
|
Jo så pass insatt är jag med, den klarade dock bes med lysande motorlampa nyligen pga ändrade regler då de endast felsöker på 02 och framåt. Avgasvärderna passerade godkändt dock! |
|
|
ekee Förmodligen så pratar du om min gammla M5. Det är jag som har monterat alla dessa godsaker. Det stämmer att motorlampan lyser när man byter grenröret och racekattar, så det behöver du inte oroa dig för. Jag har ägt bilen i 5 år (2006-2010) och har aldrig haft problem med den, sen dess har bilen bytt 2 billägare, en av de är medlem här. Riktigt najs går den iaf :) Mvh |
|
|
Tjena ekee! det är jag som köpte den av Monsterfemman och sålde den till nuvarande ägare. Det är bästa bilen jag haft och den håller riktigt bra! Ja det stämmer att det är det som är felet. dock tycker jag att den var mycket snyggare med original fälgarna. kolla om han har dom kvar, då det är fälgar som är svårt att få tag på. Bilen är sjukt fin, jag sålde den för att jag köpte nya M5an. Sjukt jävla bra sound från avgassystemet! Mvh Iker |
|
|
Där ser man! Mycket kul att höra och att få lite info och bakgrund på bilen! Mvh |
|
NeZaN |
Ang. motorlampan: Går det inte att nolla? Har kikat mycket på Supersprint, bl.a. hade ju Gustav det på sin M5:a, där tror jag inte det lyste någon lampa? Låter ju väldigt konstigt att detta ska uppstå från ett så pass dyrt system. Å andra sidan kanske man inte ens kommer igenom med SS kattar i Sverige? /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
NeZaN Gustavs bil lyste det också på, jag vet då jag köpte den av han ;) Det går att nolla men den upkommer efter 2-3 dagar. Hur som inget fel ÖHT i det, kanske lite iriterande men inget som påverkar bilen negativt snarere tvärtom. |
|
NeZaN |
Jaha, där ser man! Men måste ju nästan bero på racekattarna, eller är det även grenrören? Illa ändå att dom tar så pass mycket $$$ för ett system. Men men, som du säger så är det ju inga fel mer än att den lyser. Men kul att veta! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Och det är en här i byn som äger den nu =) Går jäkligt bra! 100-200 10.7sek med 3pers i mätt med RL. Min gamla m5 e39 gjorde samma sprint på 12.7sek med 3pers RL Fullgas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.