AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.526

Sommar = stöld tid för ligor?

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Förra sommaren stal dom min M-front på M5an, och nu var det dax igen...

Natten som gick så stal dom vår andra bil en VW Lupo från 2002. Bilen stod parkerad i ett upplyst radhus område när den blev stulen.

Jag trodde bilar med start spärr var svåra att stjäla, men ack så fel man hade. Polisen fick tips om att den stod nära vårt hus typ 5 min promenad. Bilen bärgades till Dinbil och jag åkte och kollade på den. Så här ser den ut nu: Länk

Dom har tagit det mesta som går sönder vid en frontal krock, dvs hela fronten, huv, kylare mm + databox. utan att vara en expert så är jag övertygad om att det kommer bli mycket dyrt, säkert närmre 70000:-

Bilen har antagligen puttats eller bogserats bort en mindre sträcka för att kunna jobba ostört på en skola en liten bit bort från huset. Så detta kan i princip hända alla nya bilar med immobilizer, startspärr mm

Trodde faktiskt att det mest var vi BMW åkare som hade problem med stölder men det är nog alla som råkar ut för dessa ligor. Så håll koll på era bilar nu när det är varmt att jobba ute på natten...

Bilen var tack och lov försäkrad.

Mvh. Richard
gO
1.407
gOry
335i Touring
trist att höra vad blir de för bil nu då?
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
En Saab 9-3?

You can call me Bon
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Fasen vad drygt. Man kan undra hur stor sannolikhet det är att någon grips och döms för brottet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.