AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
620

senaste bilsport!?

dr
48
dreed
316 -95
skulle vara trevligt om han med alpinan i senaste bilsport körde på strippen!? eller vad tycker ni? med lite laborerande kan det väl bli en suprakombatant??

Somliga säger Bogseras Med Wajer... Jag säger hellre Bogseras Med Wajer än köra Torslanda traktor... ;-)
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej! Han var uppe å körde på Gävle-träffen...hade 215km/h i slutfart! ..tiden kommer jag inte ihåg...var nog inte så speciell med tanke på frånvaron av grepp...Bra med pulver var det i den allafall. :)

Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna
Am
569
Ambush
540i/6-94
När kom senaste numret - i fredags? Kan inte minnas någon alpina men å andra sidan är minnet inte så gott. Jag minns dock att jag inte fick någon tidning i fredags...
Mi
90
Michael Hedlund
525imotronic-85
Den va med i bilsport#14-15 som kom ut den 27/6.

micke 66 e28
Am
569
Ambush
540i/6-94
ahh då kan jag andas ut - trodde ett tag att posten slarvat bort min tidning. Får skylla på demensen.
Petri >>215 Km/...? Men slutfarts mätningen var väl inte korrekt den dagen? Många som körde 10+ Km/t den dagen mot vad dom brukar, och det gör man ju inte bara rakt av...
dr
48
dreed
316 -95
tja... han får väl slakta en snöskoter å dra drivpaketet (de där som sticker ner i snön!?) runt däcken!!! ;) kanske lasta lite cement i skuffen så de får ordentligt grepp i asfalten... ;)

Somliga säger Bogseras Med Wajer... Jag säger hellre Bogseras Med Wajer än köra Torslanda traktor... ;-)
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Wald> nä man får nog kanske ta den hastigheten med en nypa salt...har sett på forumet här att det är fler som är tveksamma till fartangivelsen på Gävle-träffen...Hoppas han provar Alpinan fler gånger på strippen!..

Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Vad gör en sådan där rackare 0-100 på?

Underhållande läsning i Bilsport var det i vilket fall...
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Owowow... vad är det för Alpina ni pratar om? Modell?

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
tqs
En E30 B6 2.8 med 3,5L motor och dubbelturbo (max laddtryck 1,5bar) tror jag det var.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Aha, ok, tackar! :)

Blev lite orolig att det var någon som höll på och tog livet av en B7 Turbo Coupé eller liknande.

Kanske ändå blir tvungen att släpa mig iväg och köpa en spoilernytt (det låter ju spännande) om nummret fortfarande finns i butik?!

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
quixotic2: jag såg ett sådant nummer i den stad jag är och arbetar nu, dvs Norsjö! så skynda dig så kanske det finns i andra affärer också.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Spoilernytt finns nog kvar ett par dagar till, det är en dubbel nr. Förutom Alpinan var resten bara skit. Massa chippad skoda och DKW:n och ett par Nissan sushi något.
Men man kan ju säga att den Alpinan är skapligt fin...och vilken motor sen...

Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Det är ju inte på strippen den bilen är rolig!
Med den diffrential utväxligen gjorde den väl över 300km/h=)

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

"BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an"
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Bilsport som kom idag (till medlemmar) ar rätt trevlig...
Det är tema Lustgas i den med en Alpina E36...

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Den Alpinan som är med i nyaste Bilsport brukar synas i Norrköping på kvällarna !

Biltema Motor Werken =)
www.hackefors.bmw.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.