|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hoppas på hjälp från er här på forumet. Jag har en Bmw 523i -99 (E39) som jag fick problem med då jag laddade batteriet via ett annat batteri. Har läst att jag inte är ensam om detta. Som jag nämner i överskriften funkade inte Centrallås dörrar fram, elspeglar och stereo efer detta. På stereon kan jag bara se klockan och elspeglarna är helt döda. Vad gäller centrallåset funkar det bak samt bagageluckan. Via lite eftersökningar uppfattar jag det som att en "grundmodul" som sitter under handskfacket kan vara osrsaken till problemen. Hur ska jag göra för att kunna utesluta/verifiera detta? Duh får jag bort handskfacket för att kunna demontera grundmodulen alternativt mäta den för att se om felet är där eller inte? STORT tack på förhand till de som kan hjälpa mig med idéer på hur jag ska kunna lösa detta. Mvh Andreas | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Har du provat att göra en batterireset ?? dvs syntaxerrorreset av bilen. Lossar bägge batterikablarna på batteriet, lägger ihop + och minuskablen några sekunder, därefter väntar du minst 20 minuter innan du skruvar tillbaka batterikablarna på batteriet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.