|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 330xi -01 som har rullat 13500 mil. Jag tycker att växelspaken känns lite sladdrig jämfört med den 316ti -01 jag tidigare haft. Jag har sökt lite på forumet angående att byta bussningar i växelspak / spakställ men blir inte riktigt klok på vad som skall bytas eller vad som låter sig göras utan att riva halva bilen. Den bussning som lagrar spakens kula verkar alla överens om att den skall bytas men inte heller här är det tydligt om man kan göra det från kupén eller om man måste ha tillgång till lyft och arbeta underifrån, sänka växellådan osv osv osv. Kan någon vänlig själ ta på sig att förklara vilka bussningar som bör bytas och hur man gör det (eller åtminstone indikera arbetets omfattning)? MVH Carl | |
|
Detta bytte jag på min M3, de är förre saker på min då du har dubbelt av en del bussningar. Länk Nr 2 (3) (4) 5 (6) Plastkula/led som kan vara sliten. 7 (8) Gummidamask som kan vara torrsprucken. 10 (11) Bra att ha ifall du har sönder någon vid demontering. 12 15 Jag hissa upp bilen på pallbockar och demonterade, avgas + kardan och detta behövs nog ifall man inte ska göra en fuling och bara byta plastleden. |
|
| Har också samma bekymmer. Har aldrig själv lossa kardan och avgas. Är det något man vågar ge sig in på själv? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.