AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
453

320i -83! Snabbt!

bu
43
bumbi
320i -83 e30
Hej!

Ska åka och titta på en förstabil (opel räknas väl inte =)
Iaf, det är en 320i E30, 6:a på 150hk, cd, lm-fälgar, taklucka, elspeglar, nya sommardäck +vinterdäck, dubbla avgass, omlackad snyggt -00 till metallic vinröd, skattad och besiktigad i feb utan anmärkningar, 24000 mil!
Ok, killen ska ha 14000 för den, vad jag förstått är det kamrem på den och han visste inte när det var dags att byta! Han kunde gå ner nån tusing också.

Det är en bit för mig att åka och titta på den så jag vill veta om det är värt det, vad ska jag kolla på extra noga?? Har fattat att det är ganska stor risk att motorn är slut, även fast han säger att den går som en klocka...?
Vad mer? Vad har ni råkat ut för?? Har den gått för långt??
Skriv allt möjligt vad ni tror, det är lite bråttom, snälla är väldigt tacksam för all hjälp!!

tack o hej/bumbi
"Har den gått för långt??"

Har den gått över 35.000 mil kanske man kan uttrycka sej så! :)

24.000 mil är inte så mycket för en -83:a. Har den servats och skötts håller den många mil till.

Låter kanske inte så kul men har du funderat på att köpa en 318i 88-90 istället ?? Du får en sån för samma pengar (snygga fronten kom -88)

Vettigare köp och framförallt säkrare. Visst är det kul med en sexa men den kan noga vara rätt så trött om den är 20 år gammal.

Men men om du nu ska köpa denna så är väl priset något i överkant för en så gammal bil. Om dom där lm-fälgarna är nåt att ha och är i bra skick kanske den kan vara värd 14.000 kr.

I vilket fall som helst. Lycka till! :)

/Anderberg

Kolla in bilen på Länk
bu
43
bumbi
320i -83 e30
Tja, schysst att du svarade =)

Jaja, jag slog iaf till! Hur fin som helst i lacken, även inuti, fälgarna o däcken va feta som fan...

Motorn går bra, ska bara byta kamrem och lite annat småfix, sen är det bara börja plocka med nya spoilers osv... =)

Tack ska du ha!

/bumbi

(fick ner den till 12500:-)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kan inte låta bli :) 150hk kom först 91 med 24v motorn din har 125hk..
Lycka till iaf med nyförvärvet.

Mvh Janne.
bu
43
bumbi
320i -83 e30
Jo jag vet. det var kille som hade överdrivit...han hade ju fixat till lite med sportavgassystem och luftfilter, och trodde han skulle ha 150hk i en 20 år gammal bil =)

men men...duger finfint för mig!

tackar för svaren och ett superbra forum!!
/stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.