|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
BMW kommer högst bland biltillverkarna i Reputation Institutes rankning av de företag som har bäst rykte bland konsumenterna i 15 länder. Tyska BMW kniper en fjärdeplats totalt efter de amerikanska bolagen Google, Apple och Disney. På topp tio-listan återfinns två andra tyska motorjättar förutom BMW. Det är Daimler, som bland annat bygger Mercedes-Benz, på sjunde plats och Volkswagen på tionde plats, konstaterar Teknikens Värld. Länk | |
|
Och Tidningarna är inte alls partiska? Kanske läge att lyssna på konsumenterna själva och inte handplockade individer med vinst intresse? |
|
|
Resultatet bygger på en undersökning av 15000 invånare i 41 länder och är knappast handpliockade, har själv vid något tillfälle deltagit i liknande undersökningar. Den här typen av undersökningar handlar ju mer om varumärkets styrka än om de faktiska produkterna. Många av de tillfrågade har säkert aldrig ens suttit i en BMW men dom anser att BMW har ett gott rykte. Så att kalla BMW världens bästa bil eller biltillverkare pga denna undersökning är bara dumt. ___ //Ulf |
|
|
Det skulle ju också kunna vara så att den handfull gnällspikar som finns på detta forum i det stora hela faktiskt utgör en minoritet? Själv kör jag min 19e BMW, och mitt bilägande har hittils varit väldigt felfritt.Men den största anledningen till att jag troget stannar vid märket är att jag inte hittils har hittat någon annan bil i överkomlig prisklass som skänker mig större glädje, både att äga och att köra. BMW CS #5139 |
|
|
klart det är bmw även om min är på verkstad och kör en hyrbil honda accord så vill jag ha tillbaks min bil... MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det enda Bmw är bäst på är ett rykte om prestanda och körglädje. Att vara bäst på något ställer helt andra krav däremot. Talar vi kvalitet så är väl Bently närmast antar jag likaså i lyx och flärd. Talar vi prestanda så är det Ferrari,Lamborghini,Porsche etc. Talar vi kundrelationer så är det väl Toyota,Subaru mfl japanska tillverkare som leder där. Bmw säljer genom fåfängan i Sverige,men att hjälpa sina kunder är inget man vill höra talas om. Eller,om nu så är fallet att dessa undersökningar visar att Bmw är så bra som man vill påvisa så varför sälj det så få Bmw bilar i Sverige jämte Volvo ex? Eller är 90% av svenska bilägare helt dumma som inte inser Bmw´s värde tror Ni ?? |
|
| Alex84: Vadå bitter Volvoägare? | |
| Alex84: Och du talar utav egen erfarenhet antar jag? | |
|
Undersökningen är alltså inte något som enbart gäller i Sverige utan som jag skrivit tidigare innefattar invånare i 41 länder. Att det säljs fler Volvo än BMW är ganska unikt för Sverige och jag är tveksam om det finns något annat land där det är så. Däremot så har väl BMW ökat sin marknadsandel ganska markant i Sverige de senaste 10 åren. Att Volvo är stora i Sveige har ju sin förklaring... ___ //Ulf |
|
|
Jag tycker det här är lite märkligt.. Folk som hänger på det här forumet, borde väl antingen äga, eller iaf vara intresserade av bmw? Jag skulle tex aldrig registrera mig på ett forum för volvoägare, för att sen bara gnälla på allt som har med volvo att göra.. Klart att bmw är BÄST!!! ;-) |
|
| Men snälla alex84, du framstår som mer och mer patetisk för varje inlägg du skriver. Finns det inget volvoforum du kan sitta och gotta dig i Volvos fantastiska förträfflighet? Jag ser BMW som det märket som ger bäst kompromiss på alla de punkter du anger, vågar hävda att det finns få märken som kan bjuda upp till match på den blandningen. | |
| bra jobbat bmw :D | |
|
Håller helt med Dig J.L, trots att Jag bara är på # 5 & 6. /Stefan |
|
|
Roligt att det går bra för BMW. Alex84, det finns alltid lik i garderoben. Låt oss rensa ut dessa i stället för att bli martyrer (den enkla utvägen). Personligen hoppas jag i och med BMWs framgång att kundvården blir bättre och får de resurser märket förtjänar. mvh/ Anders |
|
|
Är inte ett dugg förvånad, och tycker man inte detta är ett bevis på vad BMW går för så ligger de i topp i de flesta kvalitéts och tillförlitlighetsundersökningar med; Med några få undantag som E61 diesel i SBP´s statistik. Jag struntar själv i varumärket, var själv lika förtjust i Mercedes som BMW tills jag insåg att bilarna från Stuttgart rostar och har elektronik med väldigt dålig humor. Men BMW bara håller och håller, kanske inte alltid felfria men så prövar man Lexus och inser att BMW är i alla fall inte sämre. BMW har värdelöst kundbemötande, men en sådan negativ sida får man väga mot de positiva och då är resultatet det vi ser ovan uppenbarligen. //Bjersér |
|
| Håller med J.L, jag tror jag är inne på min 11:e eller 12:e BMW har även haft ett par Mercor och andra märken däre emellan, men BMW står i en klass för sig. Man uppskattar inte BMW förräns man byter märke. Byt märke, det är först då du uppskattar hur grym en BMW egentligen är. | |
|
BMW toppade någon slags undersökning i Auto Motor Sport. Med ganska bred marginal också. Angående det hyggligt utbredda snacket kring Volvobilar....Volvo och BMW håller kanske inte samma klass i några område. Men att de som köper Volvo nöjer sig med mindre på grund av sämre ekonomiska resurser kan man nog utesluta. Det finns mååånga som lägger mellan 350-500 tusen på en ny Volvo. Varför dom gör det vet ju bara dom, men dom skulle lika lätt kunna lägga det på en ny BMW. Priset skiljer inte så mycket så att det skulle vara en faktor i just det prisklassen. Tycker själv att Volvo gör mycket bra bilar. Skulle jag dock stått inför valet att välja mellan en ny BMW eller Volvo hade valet blivit BMW. Kanske mer för vad märket står för än bilen i sig? /Bellamy |
|
| Att folk väljer en ny Volvo för 350.000:- beror på att en ny BMW i samma klass kostar 500.000:- sen så beror det även på att vissa vill inte åka runt i en bil för att den förknippas med kriminalitet. | |
|
Jag är minst opartisk i denna tråd hittills och jag äger fortfarande 1st Bmw ;) Men det är klart,gillar man rost,havererade kabelstammar,elfel,igensatt VV mm kanske Bmw är något för Dej/Er ;) Jag är inte bitter,bara besviken på ett sk premium märke som inte håller vad det lovar bara.. |
|
|
"Jag är minst opartisk i denna tråd hittills" Haha, kanon! :D ---- BMW CS #6212 |
|
|
Visst är Bmw trevliga att köra och visst är dom väldigt bra när dom är nya, men efter några år har dom sina typiska problem och är inte bättre än många andra bilmärken. En del av dom typiska problemen är redan påtalade här ovan så det skall inte jag nämna. som begagnad bil är Bmw bara i medelklass. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.