|
|
|
|---|---|
|
som rubriken lyder, är det möligt att montera ett m30 insug på m5 motorn? Detta borde teoretisk gå, då det går att montera m5ans insug med separata spjäll på m30in? Detta i samband med bortfilat m märke på ventilkåpan borde ge ett orginalt intryck vid bes? Är det något jag missat här? övriga skillnader som är tydliga ? vad tror ni ? då det torde bli mindre arbete att byta insug kontra lyfta motorn varje år? bilen i fråga är en 635a . | |
| Fast det står iof BMW på ventilkåpan org | |
|
Står det inte BMW m power? Alla sådanna jag tittat på har just BMW m power på ventilkåpa. Hur som de som jag undrar är ju om det är möjligt att få på m30ins insug? |
|
|
Allt är väl möjligt, blir att tillverka adaptrar. Frågan är om det inte är enklare att byta motor... /Johan |
|
|
Ok, ja det är lite pest eller kolera då jag inte har möjlighet att lyfta motorn uppåt pga undermåligt garage. Får kika närmare på det här med adapter alt tillverka längre pallbockar så att man kan få ur motorn under bilen. Men frågan är hur m5 motorn går med m30 insuget? |
|
|
Ja, om den går överhuvudtaget så går den förmodligen för fett då M30 insuget slöder mycket sämre än S38. Så en chipning måste till för att klara avgasvärdena. Är det verkligen lönt mödan kan man fråga sig? /Johan |
|
| ska ju vara flödar och inte slödar ovan... | |
|
Okej, spännande så vid en chippning och lyckad m30 insugskonvertering på s38 har man en tillsynes standard motor med m power.. minus några kusar pga dåligt flöde? Om jag inte missminner mig är det inte några andra synliga skillnader,säg att man landar på ca 280 hk är ju detta bra mycket billigare än att sug trimma m30in? Utöver detta så vore det ju en bonus om man med största säkerhet kan besiktiga bilen. Allt skrivs ju i teorin här för att leka med tanken. Men det borde teoretiskt sätt vara möjligt och dessutom kostnadseffektivt kontra sug trimma org motor ? Dessutom värderar jag min tid, det tar ju trots allt tid att byta motor varje år? att skruva på turbo är inte heller aktuellt. Eller är jag på helt fel spår? |
|
| Modifiera M50 täcklock som döljer allt? ;) | |
| Det kvarstår ju dock ett problem då man ser att org insug inte finns där med m50s "täcklock"eller har jag fel? | |
|
Tror att de flesta besiktningsgubbar inte reagerar på insuget, antagligen borde du "komma undan" lättare hos Carspect? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.