|
|
|
|---|---|
|
Detta ämne har avhandlats tidigare i forumet men diskussionen försvann "upp i det blå" för en tunn plånbok som min :) Eftersom det verkar som folk har diverse olika MP3 spelare, ge lite synpunkter på era stereor. Tex ljudkvalitet, display, söktid, in och utgångar, pris, egen erfarenhet mm. Så vi köpasugna kan få en liten uppfattning om på vad vi ska lägga våra surt förvärvade.. | |
|
Jag valde efter många funderingar, jämförelser och lyssningar en JVC KD-SH909R (Länk kostar 5488:- på BRL. Den var mycket dyrare än jag tänkt, men den som hade bäst funktioner och utbyggnadsmöjligheter. 3 utgångar fram + bak + sub (med inbyggt filter), möjlighet att helt koppla bort den inbyggda förstärkaren om man kör med slutsteg, BRA display och snabb sökning. Det tar bara 3-4 sekunder att mata och scanna en MP3-cd. Däreftger går det lika fort att byta låtar som en vanlig. Bara man bränner CD:n med vettig uppdelning i mappar så går det väldigt bra att navigera, något som var väldigt viktigt för mig när jag valde modell. De lite billigare har oftast bara 1-radig display och ibland bara 8 tecken vilket gör navigering väldigt klumpig. Lycka till med valet och rapportera gärna tillbaka vad som faller dig på läppen! // CLiFF // CliFF [ Länk ] < Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain > |
|
Hjelm |
Helt utan tvekan! IPOD *10Gb (ca2000 låtar) *Bakgrunds belysning *Lätt att göra playlists (om du har Mac) *Tok snygg! *10timmars laddning *Bra ljud *inbyggd EQ * mindre än ett kassettfodral * fungerar som extern hårdisk (firewire) om du vill flytta annat än musik Länk |
|
Vill man ha en plånboksvänligare går det utmärkt med en JVC KD-LH7R, mycket prisvärd hos BRL. Bakhjulsdrift regerar ! |
|
|
Nån som kan jämföra den mot Sonys MP30 eller vad den nu kallas? Dom ligger ju på ungefär samma pris.. |
|
|
Får man komma med en följdfråga? Utav dessa spelare som ni rekommenderar, vet ni om man kan uppgradera mjukvaran i dem? Med det avser jag alltså om man ex vis kan uppgradera spelaren till att även spela MP3 Pro och andra format. (Själv är jag främst intresserad av att kunna spela MP3 Pro i bilen. Man får in drygt 300 st MP3 Pro-låtar på en CD i samma kvalité som vanliga MP3 ger i 160 kbps.) Gör det med stil. |
|
|
dr_mullweiser.. Jag har testat Sonys Mp30.. Rätt fin att skåda, men ljudet ger jag inte mycket för, den har skrikigt ljud med mycket mellanreg. och lite diskant,få inställningsmöjligheter. Bytte till Pioneer DEHP7400MP, kostade lite mer, men fick bra mycket mer för pengarna. Vet inte om mjukvaran går att uppgradera, men rekommenderar den varmt. Fjärr medföljde hos Brl. |
|
Hjelm |
Ipod går att uppgradera. Funkar från augusti även på PC. 5GB =3995:- (1000låtar) 10GB=4995:- (2000Låtar) 20GB=5995:- (4000låtar) MVH Danne |
| tyckte Pioneer DEHP7400MP hade rätt lång söktid på mp3 när jag kollade på den, eller? | |
| Allan.. Kan kanske ta lite tid stt söka mp3, men jag har inte så mycket mer att jämföra med än sonys mp30, och kan inte påstå att den ska vara nåt senare än den, men kan bara säga att pioneer`s har bra mycket bättre ljud och mer finesser/möjligheter.. | |
|
gött det blir nog en sån för min del också har alltid gillat pioneer, dom e grymma! |
|
|
Lite "klumpig" bara, men på rätt väg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.