AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
57.484

1M ägare...

Sida 8 av 14
Bjerser: Fick höra att den vart såld redan i Mars i år men någon kanske har backat ur :D
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Ok, den kanske har rullat några månader och sedan bytts in igen då? Eller så har någon backat ur som du säger. Dumt gjort av denna människa oavsett... ;)

//Bjersér
Mest sannolikt är nog att den står och väntar på att bli levererad ;D Tror nämligen Bendt Bil bara fick en tilldelad sig..
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Bendt Bil fick definitivt mer än en bil tilldelad till sig.
Den i hallen är helt ny vad jag vet.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jag vet inte, den står dock i hallen med en informationsskylt bredvid sig precis som vilket visningsexemplar som helst! :)

//Bjersér
Dessa uppgifter fick jag tidig i år så sannolikheten att de har ändrats är nog stor :D Då hörde jag det ifrån en som inte fick någon plats hos dem utan vände sig söderut istället!
Sätta på andra fälgar än original på en M bil känns ju som ett generalfel..!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Det finns ju 3 st till salu på blocket i skrivande stund...en vit o två svarta.

Verkar va en trevlig bil trots att det inte är en "riktig" M :-)

Mvh Peter
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Länk

Supersprints bidrag till 1M

Länk

Länk

Fast jag föredrar helt klart:

Länk

Länk
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
+11hk var verkligen en besvikelse med fullt avgas från supersprint...

Akrapovic prissättning är mer eller mindre löjlig av det man sett på forum. Dock har jag inte sett någon film på ett förutom motogp bilens, och vem vet om det systemet som masstillverkas låter lika högt. Tveksam till att det blir uthärdligt också i längden om det dönar så :D Det bästa jag hört änsålänge är eisenmanns racevariant. Deras tüv-godkända sportvariant låter mer eller mindre som originalsystemet. Minns jag rätt så gjorde bmw den så högljudd dem kunde enligt reglementet redan från början ;)
St
1.200
Stilren

Den är faktiskt rätt så högljudd från början men mest om man är utanför bilen. Inte alls mycket inne i kupén.

Annars får man köra med rutorna nere och i garage eller tätbebyggelse där ljudet förstärks :)

Skulle jag haft en 1 M coupe och planerat att byta avgassystem så hade jag inte tagit något som inte har en ventil som man kan reglera elektroniskt beroende på hur man ska köra och var. Det var väl enda fördelen med Akrapovic när man tittade på deras sjuka prisbild, att den kommer med en sådan lösning om jag minns rätt?
Jepp, det kommer dröja ett bra tag innan jag kommer överväga ett sportsystem då den är högljudd som du säger. De timmarna jag spenderat bakom ratten i en 1M änsålänge innebar ständigt nervevade rutor och stero av ;D
St
1.200
Stilren

This is how you do it (in Singapore): Länk
finns test i nya Teknikens Värld som anländer butiken imorgon på 1M och Cayman R... behöver jag säga resultatet? :-)

/Anders
Med känsla:
Jag var aldrig orolig och du sparar 200.000!
Det finns ju en Valenciaorange 1M på Carlsons Bil till det facila priset 565.000.
Jag börjar bli för gammal för att bara styras av hjärtat när jag köper bil så det blir ingen affär för min del.. Smärtgränsen går vid 500.000 för min del...
Clubsport: Måste du ha en fullsketen bil? I annat fall än så så kommer du lätt under 500k för en ändå relativt välutrustad 1M, visst en del rabatt räknat med men inga omöjliga procentsatser öht! Detta förutsätter givetvis att där är produktionsplatser kvar vilket där säkert är någonstans i Sverige om man letar :)

Har du hört med Carlsons om de är villiga att förhandla om priset?
Såg den första 1M live idag. Finns en pensionerad ICA handlare i området intill oss som byter bil väldigt ofta som numera har en orangemetallic ståendes på uppfarten. Den ser bara så grym ut, även om jag inte riktigt kan med färgen. Fanns det inte något liknande på V70/C70 i slutet av 90-talet?
Twinsturbo:
När jag byggde en 1M efter mina behov så landade jag på extrautrustning för 15.000... Problemet är att dom som finns som bilfirmorna har specat är fullsmetade med utrustning av nån outgrundlig anledning.
Det tas snart beslut om det blir fortsatt produktion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.