AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
57.472

1M ägare...

Sida 2 av 14
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Twinsturbo: Ja är man ekonomiskt lagd eller låter det sunda förnuftet styra så skall man inte köpa den här bilen alls! Men det är ju roligare att låta glädjen få styra ibland!
Em
50
Emil-Andersson
535i -87
518i -88
M5 -01
Stephan: Du och din insider... Kan ni få fram hur många valencia orange:a det sålts/beställts i Sverige ... ?
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Hallå

Fick min i förra veckan en vit Hi Hi vad kul man kan ha när man kör till Jobbet .

När det gäller om bilen behåller värdet eller ej. Tja om man är Fabror Anka skall man nog inte köpa bil över huvud taget men om man har det som intresse då skall man inte tvecka, passa på medans det går att täckna sig

Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
FYI Den kommer att testas i första avsnittet av den kommande säsongen av Top Gear (sänds 26:e juni tror jag)
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Raider: Det ska bli spännande att se, menar du sändas i UK eller Sverige?
Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
Sänds i UK
Det har tydligen beslutats om förlängd produktion av 1M så något samlarvärde blir det nog inte som det verkar.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Clubsport: källa?

b97_knl:
Källan är min BMW handlare.
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Tydligen många olika bud om 1M produktionen, just idag är det kvotering som gäller i Sverige, . Var inne hos en BMW handlare igår som bekräftade detta. Däremot verkar det råda förvirring kring hur många som redan beställts i Sverige, verkar märkligt tycker jag, antingen går det väl att beställa eller så går det inte?! I USA är det officiellt stop för nybeställning av1M utöver deras tilldelade kvot, i övriga Europa har jag inte hört/läst något definitivt... Fick f.ö. bekräftat på mail av BMW Sverige i förra veckan att kvoten i Sverige är "ca 70" och att "populäraste" färgen är Orange.

Samlarvärdet är väl sekundärt, detta är ju en riktig kör-glädje-bil!
BMW Solna har tre "slottar" kvar fram till årsskiftet.
Ska kolla igen med min handlare var han har fått sina uppgifter ifrån.
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Sen är det väl så att tilldelade begränsade kvoter, inte betyder att BMW inte kan ändra sig!

Läste även att i USA spekuleras det vilt i en M2:a så smånigom, eftersom BMW nu har registrerat varumärket.

Vi får väl se....!
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Man kan ju alltid spekulera eller gå på ryktesspridning.. :)
M-Bilars 1M är nu såld...
Clubsport: Någon mer information från din säljare om den eventuellt förlängda produktionen?

Jag försöker mjölka bmw sverige på info via mail som jag kunnat tidigare.. Men nu ska man gå via sin åf säger dem! Typiskt, då olika åf säger olika saker vilket minst sagt skapat förvirring.. Hade kanske bara otur med vem som behandlade min fråga så testar igen :P
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Twinsturbo: kolla med han jag fick mailsvar från angående antal och färg!

Robert.Koestinger@bmw.se

Twinsturbo:
Ska dit imorgon så då kollar jag upp det.
7 juli i nästa nr av Teknikens värld så testas 1M tillsammans med många andra bilar på Knutstorp, ska bli spännande läsning!

Jag som normalt inte gillar att köra med fönstret nere, kör nu ofta med fönstret nere för att få njuta av soundet. Stereo är faktiskt överflödigt i en 1M. Tror inte jag har använt min Harman Kardon många minuter på de 92 milen som har avverkats.

1M är ett verkligt lyckopiller!

/Anders
Produktion till Mars 2012 är beslutat änsålänge med kommentaren att skulle den starka efterfrågan fortsätta så är det omöjligt att förlänga produktion men inget beslutat. Så vad det gäller antalet bilar är det fortfarande 2001 vänsterstyrda samt 499 högerstyrda. Sverige är tilldelade 79st bilar varav alla är uppbokade av återförsäljare. Skall finnas ett fåtal platser lediga för produktion nämns även.
Självklart ska ett inte in innan omöjligt i texten.

För övrigt så har jag precis spenderat en dryg timma i en 1M och JA JA JA, rena lyckopillret är det! Nu vart tack och lov bilen precis inkörd(första delen 200). Men oljorna till transmission/diff vart inte komna så tog det lugnt, men självklart testades det ett par fullgas accelerationer om än inte rycka och slita våldsamt i spaken.. Den är rå helt klart, ska man ha roligt måste dock mdm läge användas då antispinn blinkar hejdlöst vid acceleration i ettan och tvåan! Jag är duktigt uppspelt kan jag säga, och vänta tills i vår kommer i princip ta död på mig :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.