AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
57.481

1M ägare...

Sida 1 av 14
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Tjena,

Hur många 1M ägare finns det här som fått bilen levererad? Skulle vara kul o höra era åsikter/resentioner....
Jag fick min 1M levererad för två veckor sen precis, har hunnit avverka cirka 85 körglada mil

/Anders
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Tre veckor och 200 mil (ville få inkörningsservicen avklarad så fort det gick).

Absolut den körskarpaste bil jag haft, slår dock inte min gamla Mini Cooper S JCW i ren busighet däremot är 1M kompetentare och snabbare i allt.
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
förvånande att 1m är tristare än cooper s .... Det var inget gott betyg :D
Det kommer 70-75st 1serie M Coupé till Sverige. Det går fortfarande att beställa 2-3st ,övriga är sålda.

Stephan
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Beställde min idag, valde mellan svart och valencia orange.... det blev svart. Skulle personligen aldrig drömma om att köpa en vit bil, även om detaljerna framhävs mer, men smaken är ju individuell. Leverans om 4-6 månader, lagom till jul då...
Stephan, hur vet du att de övriga är sålda?

/Anders
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Läste om 1M på bimmer USA, ang produktionsstopp för modellen....

Länk

Med känsla; Inside info:).

2001 exemplar är vänsterstyrda och 499 högerstyrda för UK (en mindre än RS3 dit=). Sammanlagt byggs det 2500ex.

Stephan
endast 2500ex kommer göra bilen till en samlarbil i framtiden.. bara att gratulera till er som köpt för den har verkligen fått bra kritik gällande körglädje :D
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Jag är så j-a avis på er som äger (snart äger) denna fantastiska lilla bil ;)
Grattis, ni har en BMW M3 Competition Package chassi till vrakpris :D

Grym il och ser ELAK ut i Valencia Orange!
Jag har en vit on order med produktion i December och leverans vecka 1 :D
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Jag har också en vit on order med produktion v49 och leverans vecka 1.

/Janne
M-Bilar Västerås har en svart 1M för omedelbar leverans!
Undrar om dem gör något på priset på den bilen eller om det är listpris rätt av vilket man kan ana..
Vi har velat fram och tillbaka. Tänkt vänta till det kommer in lite åsikter så jag följer denna tråd med falköga!!

München
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Frågan är om dom går ner i pris, beror nog på efterfrågan mht till att produktionen av 1M läggs ner...
_marlboro: Skulle ha skrivit bättre, givetvis är det det jag har i åtanke också! Enligt en del källor ska där ju bara vara ett fåtal kvar av de 79 bilar Sverige fått tilldelat..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror inte man ska vara för optimistisk gällande värdet på 1M. Det kommer byggas då enligt uppgift minst 2500 bilar, varav 2000 är vänsterstyrda. Det byggdes 823 vänsterstyrda M3 CSL. Nypriset var på 807 000 (baspris) och nu ligger de någonstans runt 450 000.

Visst kan man säkert spekulera lite i 1M nu om man har en och vill sälja direkt, men vi får nog räkna med att priserna ligger rätt normalt om 2-3 år. Alternativet är att ställa den i garaget och ge den i arv till barnbarnen... :)

Men det är väl inte därför man köper en sådan här bil heller!
Det man kan hoppas på är väl att "nybilstappet" inte blir lika stort eller drastiskt hur man nu ska förklara.. Men är man ekonomiskt lagd bör man inte överväga en ny bil öht :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.