|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har hydraulisk nivåreglering på min e38 och jag märkte för ett tag sedan att bilen var ca 1,5-2cm lägre på höger sida bak? Bytte höger dämpare övertygad om att den var otät och därför lägre, men icke, det är även sämre fjädring på höger bak (sämre motstånd i dämparen) Vad kan påverka höjden på dämparna?...förslag? | |
|
Har samma på min E32. 1.5 cm lägre vänster bak än höger. Snustorrt och inget läckage, också nivåreglering i bak.. Har inte tagit tag i detta än. Du får gärna tala om vad som var felet när du har fixat det. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Misstänker efter lite logiskt tänkande att den högra tryckregulatorn inte orkar hålla trycket. Ska beställa nya i morgon i vilket fall som helst. Har du testat att byta regulatorer? Mvh Skalman |
|
|
Näe, har inte bytt regulatorer. Har som sagt inte gjort någonting åt detta än. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Jag gissar på att fjädern har säckat ihop lite. Nivåregleringen känner ju inte av höjden på varje sida utan på "medelvärdet". Sedan ställer den in oljetrycket efter det. /Mats J |
|
|
Fjädrar bytta..även skiftade höger/vänster för att se om problemet kvarstår. Fortfarande lägre höger bak. :( Mvh Skalman |
|
|
Jag har också upptäckt att trotts att bilen går att höja upp och ned så blir fjädringen inte så mjuk och följsam som den var tidigare, detta styrker att det är ett begynnande totalhaveri på tryckregulatorerna. Hursomhelst...det blir spännande att byta dom :) Mvh Skalman |
|
|
Menar du "bomberna"? det finns två av dom och bilen blir hård om dom är paj. För det sitter väl bara en tryckregulator på bilen. /Mats J |
|
|
Hej igen mats. Japp..."bomberna" kallas för tryckregulatorer, du tänker förmodligen på "regleringsventilen"? Bilen behöver inte bli stenhård direkt bara för att "bomberna" är paj. Har nu bytt och bilen vart som ny, höjdskillnaden försvann och en fantastiskt komfort infann sig :) Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.