|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon här som haft problem med bältesföraren och fått det åtgärdat? Bältesföraren missar alltför ofta bältet på förarsidan och det är riktigt irriterande! tror felet beror på att bältet hänger för "slappt" liksom men hur kan ett bälte bli slappt efter 2900 mil. MVH Peter | |
| Har samma ¨problem¨ , tror dock det är den lilla haken som skulle vart lite hårdare för att haka fast bättre. Dock har jag råkat ut för att den yttre delen med haken lossnat helt och fått panik då jag trott att jag då var tvungen att byta hela armen men det är bara att lirka in den på plats så fungerar den igen. Detta gör ju att jag misstänker att den yttre delen går att byta om man tror att haken tappat sin spänst, har dock inte kollat om den finns att köpa lös. Mvh | |
|
tycker det verkar vara ungefär lika på alla E92 som jag haft eller provat. Skönt man har en annan lösning på 1M för den är ibland verkligen irriterande som du skriver på E92 /Anders |
|
|
Ok, tack för era svar, tror inte själva armen eller kroken är boven i dramat då det fungerar perfekt på passagerarsidan, armen känns liksom likadan där om man jämför. Och kroken ser inte sliten ut.... Det fungerar dock om man "ställer" bältet i främsta läget innan man hoppar in...så jag tror att det liksom hänger för slappt. Himla skumt. Någon som fått det åtgärdat på tex goodwill här? Hur ser det ut på 1 M? MVH Peter |
|
|
Update: Var med bilen hos min lokala Bmw handlare i karlskrona och problemet berodde på slappt bälte... Nu sitter det ett nytt monterat och bältesföraren greppar tag perfekt:-) 3000 kr kostade kalaset men som tur var så tog Blockets.beg.föräkring kostnaden - självrisk. PS. Autopartner var mycket hjälpsamma och trevliga! MVH Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.