AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.824

Med 123d:an på bana

Nää, måste dela med mig detta, inte allra minst för att ettan inte alltid får uppskattningen den förtjänar.

Vanligtvis så håller jag mig nöjd med att åka kurviga småvägar, men kollegan utmanade mig att åka med på bana. Tredje gången vart det nu så jag hängde med så han äntligen skulle sluta tjata ;-)

Lite läskigt är det att lämna tryggheten av en helförsäkring och köra full rulle oförsäkrad. Sen är det även så att banåkning avslöjer alla bilens brister och jag har redan kostat på den så det räcker tyckte man.

Men det gick bra. Riktigt bra. Bilen höll äran högt som enda diesel och fick tummen upp av många. Körningen gick riktigt bra det med, visst blev lärde man sig mycket både om sig själv och om bilen.
Och främst av alla: det var inte alls tråkigt :-)

Nästa år igen!

Lite filmer (det vart inte tillåtet att köra om utom på rakan):
Länk
Länk

Bästa varvet:

Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
hehe snyggt kört, med samma effekt som evon i första videon hade du lätt kört ifrån han;)
ho
6
holytiaz
320D EDE -11
Riktigt duktigt kört! Ser jävligt roligt ut, får lust att köpa en bil bara för bankörning..
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Vilka Hollywood däck du har, tjuter i varje kurva;) ser riktigt kul ut iaf:)
Haha, hollywooddäck, nej du ligger man på gränsen så tjuter det så är det bara, gäller även en del R-däck. Sidorutorna var ju lite öppna också... Däck är mina vanliga gatdäck, Hankook s1 evo, de höll bra, ingen skrub på däcksidan med normal däcktryck (2,4-2,5 bar).
Appropos mer effekt, har kommit fram till att jag har hästar så det räcker (tvåhundrafyrtio), särskilt på allmän väg. Om inte så tar effektjakten aldrig slut (se Bilsport ;-) )

Tack för de positiva kommentarer :-)
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Ring mig nästa gång du ska åka bana så ska ja köra ifrån dig med mina (tvåhundratrettioåtta) hästar;)
Det ska du göra med dina R-däck, annars är det nåt fel ;-) Om inte, så kan jag filma dig och skämma ut dig ;) Finns nåt i Linköping motorstadion eller så där vi kan köra om jag nu får abstinens innan nästa planerade tillfället. Dock så vill jag att det är bra ordning för har ingen lust med adrenalinstinna wannabes som med livet som insats kör en av banan, eller värre, kör in på en...
Har du varit ute på bana med din?
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Roligt o köra bana, skulle varit roligt o köra min mot era diesel pannor ;-)).

Tänkte om jag hade haft ngn chans mot mina 265 hkr mot era diesel kusar?
Is
204
Isak5503
(M5 -00 Såld)
525 xd 2010
Ducati Monster S4R 07 (Mc)
120d -08 (Hustruns)
Ducati S2R 800 -07 (Hustruns Mc)
Bra kört! Det måste ha varit dig som svärsonsaspiranten pratade om. Han var där med en gammal röd Volvo 340...
AMET du skulle nog köra skiten ur dom med din 130i, 265 vilda hästar.Traktorer hör hemma i skogen inte på banan (skämt osido)
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
haha Berra ;-)
Isak: ja han minns jag, rolig liten sleeperbil den där, finns med i första filmen 7:15 :-)

AMET: klart, det är ju ingen fel på DIN motor, sen kan man diskutera det där med traktormotorer hur mycket som helst ;-)
Så länge man har roligt och är nöjd själv så spelar det nog inte så stor roll vilket bränsle åket käkar... (1,8l/mil endast ;-) )

För er som är tävlings inriktade och vill vara värst, ni ska bättra det här ;) :

Länk
Fo
88
ForesT
BMW 135i -08
Bankörning är grymt kul! Du får börja köra med BMW Sport Club så gäller försäkringen ;)
Du kanske menar BMW Club Schweden?
Ok jag hittade, Club Schweden har en sektion som heter Club Sport :-)
Ska kolla in där :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.