AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
763

Sportläget fungerar ej på min E32...

Hej! Köpte min otroligt fina 735iA häromdan. Nu har jag ett problem, det går bara att köra i"economy"-läget. Knappen verkar inte vara helt frisk, någon som har erfarenhet av samma problem??
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Knappen till automatlådans program är ett vanligt fel på BMW. Eventuellt kan man ta isär knappen och spruta lite kontaktspray på metallytorna. Alternativet är att köpa en ny knapp på BMW, den kostar c:a 500 kr tror jag. Arbetet fixar du nog själv på max en halvtimma.
Då ska ge det ett försök, vill ju testa den i sport-läge också! 500 spänn kan det nog vara värt.
Det är värt varje krona...:)

Hoppas att det bara är knappen ...
Lycka till
500:-, går du till din lokala skrot(eller kollar in närmaste på www.bildelsbasen.se) så kan du nog dividera det med 10!
Jag gav inte mer än 50:- för knappen på min skrot. Och då skulle jag prodjektera lite bara.
Lycka till
Tobbe

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Jag är inte säker att det är knappen, men den är definitivt inte hel, går inte att föra i rätt läge. Provar byta, hoppas på det bästa... Någon som vet vad knappen kallas?? Så att jag anvånder rätt benämning när jag letar...
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Prova med växelprogramväljare. Ett tips: knappen är ganska lätt att plocka isär, (har gjort det tidigare för att byta belysningen). Det är inte helt omöjligt att bitarna bara behöver läggas till rätta för att den ska fungera.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Min knapp är lite skum ibland.
Pröva "pumpa" på knappen, dvs kör den upp och ner tills den går i läget.

Mvh Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.