|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har börjat rota lite i detta också. Jag är på väg att färdigspeca min 1M coupe och vill ha detta tillbehör. Så frågan är ifall någon form av bluetooth behövs och isåfall vilken då båda valen kan väljas till professionalstereon. Har mailat både åf samt bmw-sverige så hoppas jag får ett vettigt svar imorgon. edbe: Det du nämner verkar vettigt, möjligt att där redan ligger en färdig härva bakom som normalt skulle gått till naviskärmen eller något i den stilen, som nu då kan användas typ! |
|
|
Ska bli intressant att höra vad du får reda på. Det lilla jag har hittat på nätet är att handsfreen ska vara integrerad med riktad mikrofon och mutening av stereon. Ingenstanns har det stått något om blåtand. Det vore ju mest logiskt att detta kopplas via kabel med tanke på överföringshastigheter samt laddning av iphonen. Har för mig att jag läst just om denna fördragna kabel. Det som är synd med det är ju att det troligtvis inte går att montera själv utan måste lämnas in. I ditt fall kvittar det ju om du beställer direkt från fabrik... :) Sjukt fin bil du ska köpa btw :) |
|
|
Det står ju tydligt att det är för bilar utan navi, så det stämmer nog med att man använder dessa kablar. |
|
| Finns ju en sats att köpa till som gör att man kan koppla in en iPod/iPhone i handskfacket, samma kabel lär nog användas tilll denna men dras uppåt istället för åt sidan. | |
|
Har precis fått mail från en bmw åf som väntade info om produkten när som helst. Får hoppas bmw sverige har lite info som dem kan släppa ifrån sig. Hur som helst så ser det i alla fall lovande ut :) edbe: Tack så mycket, väntan är jobbig kan jag säga ;) |
|
| Ingen som hört något nytt? | |
| Mailade Bmw om denna produkt den 14:e men inget svar än.. Tror inte äns de själva vet faktiskt :P Ska ju lanseras under sommaren som jag förstått det så de väntar säkert på info vi vill åt :D | |
| Har fått svar idag av BMW i Sverige och det svaret var inte särskilt positivt! De påstår att denna produkt inte kommer släppas i Sverige utan enbart neråt i Europa samt storbritanien! Svarade dem dock väldigt snabbt med hur dem då kan gå ut med detta tillbehör på svensk hemsida samt i bmws senaste reklamblad jag fick hos min åf! Så nu får vi se vart det leder.. I värsta fall får väl produkten beställas via en åf i Tyskland eller helt enkelt få det monterat där nere när man "har vägarna förbi"! | |
|
Det var väldigt tråkigt att höra Twinsturbo! Hoppas dom har fått fel information! Kollade på reklamfilmen för Apple iPhone Station och såg det här, tog en screenshot av det, här ser man klart och tydligt dockningskontakten... =) Länk |
|
| Jag frågade dem även hur dem då kunde göra reklam för produkten etc. Och fick nu till svars att produkten är försenad för vår marknad och att dem inte kan svara på när den kan släppas på vår marknad! Så hoppet finns fortfarande kvar, men känns som att man kommer få förlita sig på usb-anslutningen för musiken samt bluetooth business för telefondockningen för närvarande :D | |
| Sådär, ytterliggare en liten uppdatering. Jag mailade även BMW i Tyskland för att få svar på om min blivande bil utrustad med professional stereo samt bluetooth business skulle behöva något annan utrustning och det behövde den inte! Tekniskt möjligt att installera alltså :D Hoppas vi bara på en svensk lansering också ;) Annars får man väl beställa det ifrån Tyskland helt enkelt! | |
| Tråkigt :( | |
| Ok, samma utrustning har jag på min -08 så får hoppas inget annat har ändrats :) | |
| Var inom min handlare idag igen (Kristianstad) och de hade fortfarande bara den dyraste modellen inne. Jag har dock beställt den som heter musik och får den på måndag för provmontering. Återkommer med mer information. | |
| Vad är skillnaden i funktion och pris mellan "media" och "musik"? | |
| SuperTobbe, har du installerat din BMW Station för iPhone ännu? Har du bilder? Hur fungerar det? | |
|
Ingen som har någon uppdatering om denna produkt? Tänker på funktion, kostnad, om den ens kommer att finnas tillgänglig i Sverige, vad som ev krävs i form av annan utrustning, etc. |
|
| för att kunna få fram album art osv måste bilen vara utrustad med "combox".... | |
| Behöver man ha detta då man har BMW apps? Det kommer ju fler och fler appar | |
| Ingen som hört något nytt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.