AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
22.364

BMW station för Apple Iphone

Sida 1 av 2
Någon som vet om denna går att köpa på BMW i Sverige, står på BMW:s hemsida att den inte finns här? Om man har usb kontakt, är det denna man ska satsa på då, vill använda telefonen både som musikspelare och navigator och därför se telefonen bra hela tiden. Vet någon vad den kostar? Vilka alternativ finns på eftermarknaden?
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Det där såg ju intressant ut, vet någon om den passar där iDrive ska sitta (har en förvaringslåda där istället). Vill gärna montera den där när man kör med iPhonen som navigator.
Enligt min närmaste ÅF kommer det in runt midsommar och kommer kosta ca 1500:- till 1:orna.
tn
29
tnbd
F11 520d xDrive
Audi A5 Quattro
Låter riktigt intressant! Hoppas den även passar till min 09'a
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Inte riktigt klock på hur den ska sitta i min -08, sitter den i "förvaringshålet" där iDrive ska vara om man har det?
Ni
85
Nimbus
F22 M240i -17
Ser ingen länk?
tn
29
tnbd
F11 520d xDrive
Audi A5 Quattro
Nimbus, Googla BMW station Apple Iphone så hittar du ett gäng länkar
he
36
hence776
118d -08
Dum fråga kanske, men förutsätter detta att man redan har USB-ingång i bilen eller annan typ av extrautrustning?
Ja jag undrar också var den ska sitta? För på bilden ser det ut som att den sitter mellan stereon och mittenutblåset men det finns ju inget utrymme där på min??
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Bilden är på en 5-serie tror jag, dom har säkert en annan lösning för 1-serien, om det ens går att montera in den i en?
ts
71
tsa
X4 -16
Fick igår reklam från BMW för bland annat "BMW Station för Apple iPhone 3G/3GS". Funkar den inte med iPhone 4?
he
36
hence776
118d -08
Enligt denna länk ska den fungera med iphone 4:
Länk

Står också på bmw.se att den finns till 1-serien.

Har fortfarande dock inte förstått om den förutsätter att man har annan typ av utrustning i förväg (ex bluetooth, USB eller liknande). Men det blir väl mer info tillgänglig när den dyker upp här i Sverige.
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
På bild nr. 3 här ser man hur den sitter i förvaringsfacket uppe på instrumentbrädan.
Har faktsikt haft planer på att bygga en sån där själv, får se hur dom löser det på BMW och hur dyrt det blir.

Vore bra om man fick strömförsörjning där uppe med, USB, Aux och Blåtand har jag så borde gå att få in i bilstereon på något sätt.

Iochmed att nya operativsystemet iOS5 kommer till iPhonen kommer den kunna strömma musik via blåtand med. Dvs kommer den dyka upp i bilstereon som en USB om allt går som jag vill :)
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Såg det här nu, gäller då BMW 1-serie coupe, lär vara likadant i övriga modeller:

Givetvis har även din iPhone™ sin givna plats i BMW 1-serie Coupé. Specifikt utvecklad för BMW-modeller utan bildskärm placerar BMW Station för Apple iPhone™ din mobil centralt på instrumentpanelen och därmed optimalt i ditt synfält. Anslutningen till ljudsystemet sker trådlöst, precis som anslutningen till handsfree-systemet.
he
36
hence776
118d -08
Låter suveränt! Bara priset är vettigt vill säga :)

Har alla 1-serie bilar anslutning till handsfree som standard? Annars tolkar jag det du citerar som att du troligen behöver köpa till någonting för att stödja bluetooth eller vad man nu använder sig av för signalöverföring.
Al
6
Almighty99
BMW 120d vtech
Undrar samma sak. Vet bara att jag har mutiratten i min -05 men
Vet inte om det behövs nått mer för att den där ska fungera.
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Är svårt att veta i dagsläget. Skulle jag gissa tror jag anslutningen sker via blåtand och du behöver ha det i bilen för att det ska fungera. Ren gissning dock.
...men brukar inte strömma-ljud-över-bluetooth-lösningar innebära rätt kass ljudkvalitet?

Sen bygger ju hela idén på att man dockar för att ladda telefonen, så varför inte dra ljudet via USB också?
Kristianstad hade nu fått in den dyraste varianten med fläkt, dock passade den tydligen inte min då jag saknade någon utrustning som de inte visste vad det var. Den heter media, dock ska "musik" varianten passa min, kostade ca 1600:-. Handlaren var minst sagt dåligt insatt och informationen från BMW centralt väldigt dålig sa han. Han trodde att kabel är fördraget, dvs man tar väck vissa delar, kopplar in kabel och monterar hållaren.
He
50
Hence84
BMW 118d M-sport 2008
Med fläkt? Vad är den till för? :)
Visa användare
32
edbe
BMW 118d M-sport -09
Connects Apple iPhone™ to the vehicle audio system without any visible wiring...borde ju betyda att ljudet faktiskt kopplas med tråd...men som inte syns. Och hur annars skulle den även: Charges the battery of the Apple iPhone™
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.