AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.875

smäller till och knakar bak på m3:an

Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
tjenare. det är så att jag har garage under jord, alltså en brant backe upp till gatan. när jag kommer upp och svänger ut till vänster så smäller det till, knakar river (svårt att förklara i ord) det i vänster baksida på bilen. vad fan kan det vara? svar uppskattas stort. kom med alla tips ni kan komma på.
/tack

snickarn
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Länk

Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Behöver ju naturligtvis inte vara så drastiskt som rob_t_j72 länkar till. Börja med att kolla de små och billiga sakerna.

Kan helt enkelt vara så att det ligger en sten mellan bromskivan och skyddsplåten bakom skivan.
Eller som på min fd. 330Ci som hade ungefär samma ljud som du beskriver, där hade den lilla klammern på oket lossnat. En ny sådan på BMW och 5 minuter senare va det tyst igen.

Mitt tips är att ta av hjulet och kontrollera att klammern sitter som den ska. Därefter kollar du så att du inte fått in en sten eller dylikt mellan skyddsplåten och skivan.

Lycka till / Glöm inte att skriva här vad som va fel när du hittat det.

Mvh Jimmy
Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
det konstigaste e ju att det e bara när jag kommer upp från garaget som jag hör ljudet. ett litet skrapande liksom. har inte hört det nån annan gång.

snickarn
Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
hej. kan meddela att felet var inte så illa som man kunde tro. har satt på coilovers på bilen nu och när vi plockade ner den gamla fjärden bak så var halva nedersta ringen av. fan vad gött. testade direkt garagetbacken med nya fjädern och inte ett ljud. gissa om jag var lättad?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.