AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
650

Bmw 523 -97 - Repobjekt/reservdels bil. Efterfrågan?

PM
123
PMU-Jocke
Bmw 323ci -99
Bmw 520i -91
Hej. Jag har en bmw 523 -97 som råkade ut för en liten olycka i vintras. Blev en bula på vänster bakskärm och en på höger bakskärm samt att bakspoilern tog lite stryk. Tycker själv inte att det är så farligt. Det finns rost under dörrar o båda framskärmarna ser ut som fan. Bilen har gått 26300mil. Motorn, växellåda och drivning fungerar klockrent. Senaste året har jag bytt, fjädrar fram, bärarmar fram båda sidor, köpte förstärka från schmiedmann. Bytte även båda krängningshämmarstagen fram. Också förstärkta. Bromsskivor, belägg o backar runt om bytter förra vintern. I vintras bytte jag även bensinpump för jag tyckte att den började låta mer o mer. Bytte den i förbyggande syfte. Nu ett halvår efter lägger pumpen av ibland. Har provat det mesta. Nya kabelskor, bytt tillbaka till den gamla pumpen och jag har fått igång den flera gånger efter att pumpen laggt av men jag har inte lyckats hitta felet. Jag orkar helt enkelt inte mer. Försäkringsbolaget låter mig välja. Ett visst belopp för o behålla bilen och 4000kr mer o då tar dem hand om den. Det känns lite som att jag borde behålla den o sälja den som den är. Tänkte fråga vad ni tror om efterfrågan på en sån bil o vad är ett lagom pris ifall jag vill sälja den som den står?
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
12 papp?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.