|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla ! Jag blev på nyårsafton 2007-2008 bestulen på min Bmw 525 TDS E34 i Sollentuna som senare hittades i Luleå, det konstiga var att det inte fanns några stöldskador varken på dörrar fönster eller tändningslås ! ? Jag har ända sen dess bråkat med försäkrings bolaget. Jag har tidigare jobbat o kört biltransport så jag vet att nästan alla bilmärken går att öppna med olika nycklar av samma märke, dessvärre så har jag aldrig kört BMW på biltransporten så jag kan inte uttala mig om hur det är med BMW. Nu till min undran , Finns det någon här som kan uttala sig i detta ämne ? | |
| Vad var det för årsmodell? Har för mig att startspärren kom -93. Rätta mig någon om jag är ute o cyklar. | |
|
Det kom en superbra startspärr 1/95 i princip omöjligt att stjäla en byggd 1/95 och senare. Heter EWS II. innan dess fanns EWS I mellan 1/94 och 12/94. Den är betydligt sämre, byter inte kod efter varje låsning som EWS II gör. Bilar byggda 1993 och tidigare har inte fabriksmonterad spärr. Är 525TDSen byggd 93 eller tidigare är det enkelt att stjäla den sedan blir det allt svårare. Stephan |
|
|
Länk Länk Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.