|
|
|
|---|---|
|
Ja jag är ute efter en bmw m3 e36 3.2l,men ja undrar lite vad man ska kolla på dom??servicebok är ju viktigt men är de nå mer ni kan föreslå... Länk skriva lite och vad ni vet om bilen..! mvh Mathias | |
|
Häng inte upp dig allt för mycket på boken. Det är ett klart + om den finns men kika på bilen hur den ser ut i stället. Brukar inte vara några direkta fel på dom förutom o ringarna i vanosen. + för om ventilerna är shimsade för inte så länge sedan då det kan kosta en peng att lämna i väg. Finns vanos packnings kitt att köpa för ungefär 2500kr. Åk och provkör en 3,0 och sedan en 3,2. Tycker själv att 3,0 är roligare att köra då det är en annan karaktär på motorn. En 3,2 är ganska jämn hela vägen. En e30 med 17 tusen mil på mätarn behöver inte vara bättre än den med 30. Ut och kika på ett gäng så för du ganska snabt en hum om hur dom ska gå och inte gå. Mvh Dennis |
|
|
Jag ska få ge 1200 för en ventiljustering hos min BMW-mek (en 3,0:a). Har inte en aning om det är mycket eller lite för jobbet i sig men summan är helt klart överkommlig. |
|
|
Då fick du ett riktigt bra pris. Jag fick betala 4200kr när jag gjorde det. Dom tog 2 tusen för att endast öpna och stänga + ventilkopspackning sedan fick man betala för shimsningen beroende på hur många dom behövde ställa. |
|
| Fick en prisuppgift på ca 2800:- för ventiljustering på m3 3.2 hos autowåx i karlstad. | |
|
hej servicebok var inte det första jag titta på när jag köpte min..Kolla bromsar och skivor kan kosta några kronor. Tändstiften är ju oxå skrämmade dyra ca 250kr st (inrikes) När Jag köpte min,tyckte 8800 mil på mätaren var goda skäl till att slå till och en hel pärm med kvitton..tyvärr hade den äldre mannen bara kört 2200mil på 6½ asså lite för lite enigt mig. efter någon ca 100 mil så var det olje läkage på diff.Ringde tid för service.Bytte alla tre packboxar och ny olja som var som slut..3800kr.Nu 10300mil körda utan några problem. Jag har bytt ut den tunga slut dämparen mot feritta super nöjd:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.